The Altera Centauri collection has been brought up to date by Darsnan. It comprises every decent scenario he's been able to find anywhere on the web, going back over 20 years.
25 themes/skins/styles are now available to members. Check the select drop-down at the bottom-left of each page.
Call To Power 2 Cradle 3+ mod in progress: https://apolyton.net/forum/other-games/call-to-power-2/ctp2-creation/9437883-making-cradle-3-fully-compatible-with-the-apolyton-edition
Stanislaw Lem: Solaris
Aika outoa sekoilua vielä oudommassa maailmassa. Tekisi mieli nähdä Tarkovskin ohjaama tähän kirjaan pohjautuva elokuva.
Arthur C. Clarke: Avaruusseikkailu 2001 ja 2010
Tuo 2001 poikkesi yllättävän paljon elokuvasta. En nyt juuri osaa sanoa kumpi (leffa vs. kirja) oli parempi. Molemmilla oli omat puolensa.
2010 oli paljon parempi kirjana kuin leffana.
Tällä hetkellä luettavana - ja melkein lopussa
Carl Sagan: Ensimmäinen yhteys.
Aivan erilainen kuin elokuva. Elokuvan käsikirjoittaja on ottanut melkoisen määrän vapauksia...
I'm not a complete idiot: some parts are still missing.
Originally posted by Pekka
No käy käy.. täällä on niin megaunihäiriöisiä että freudkin olis ihmeissään. Enmä tiedä mitä mun pitäs tehä. Ehkä mä teen niinku fight clubissa neuvottiin eli vitamiineja ja lisättyä liikuntaa, ehkä se auttais. En tiedä.
pekka: ei ei ei! sinun pitää sanoa että "ei ketään sinun lisäksesi."
niin ja vitamiinit ja lisätty liikunta auttaa ihan mihin vaan.
jeje: mikä ihimeen html syntaxi? mie oon ihan käsi koodien kanssa.
LightE: sigussa saa olla apolla nelijä (4) riviä, ja mulla on jo kaikki käytössä. mulle kyllä pitäs kaks ekaa riviä riittää, mutku ei. siis välejä pitäs saaha tuon "bullets do":n ja "Agony":n välille.
Kauha & Ade: mikä se on puolueenne/puolueiden tilanne ACDG:ssä? jos puolueenne tilanne on muuttunu niin voisittako päivittää tietonne party and coalition member count threadiini.
aaglo: molemmat myyrä ja prissi on jees.
liity sieki ACDG:iin.
Ah ja voih, ihmetyksien ihmetys ja uskomattomuuksien kummastus! Kerrankin jonkun mainitessa useamman kirjan nimen Apolytonilla minä voin huomata lukeneeni niistä KAKSI, ja jopa muistavanikin toisesta (Solaris) suunnillen sen, että kyseessä on jokin ihmeellinen meriplaneetta joka pitää ihmisten mielillä leikkimisestä...
Ai joo, nyt minä ymmärsin kunnolla mitä meinasit, Ande. Joo. En tiedä että miten saa vB:llä aikaan tuollaista. Markos saattaa ehkä tietää, kysy häneltä. Tai sitten...
Lightening.... oikein muistat. Solariksen kaksoisaurinkoa kiertää planeetta, jossa on ainoastaan yksi elollinen olento. Sattumoisin se on melkein planeetan kokoinen valtameri...
I'm not a complete idiot: some parts are still missing.
Koeviikko? Blah. Minulla vielä huomenna ruotsin rästikoe. Saatana. Luuli siitäkin päässeen jo kirjoitusten jälkeen muttakun ei.
Ja kirjoista... tällä hetkellä menossa Edgar Lee Masters - Spoon River antologia sekä Aldous Huxley - Uljas uusi maailma... ja tuota yliopiston Ympäristöfilosofian kirjaakin aina pitäisi silloin tällöin lukea.
Viimeksi taisin lukea Kawabatan Lumen maan ja Bulgakovin Saatana saapuu Moskovaan.. ja Solzhenitsynin Ivan Denisovitshin päivä.
Pidän uusien kirjojen lukemisen aloittamisesta niin että yleensä uusi tulee puolivälissä edellistä kehiin jne... jossain välissä oli 6-7 kirjaa yhtäaikaa projektina. Günter Grassin Peltirumpua aloitin joskus lukemaan, mutta nyt sekin jäi, samoin kuin F.E.Sillanpäänkin teokset. Pitää kai jatkaa kohtapuolin.
Uusimmat ostokset ovat varmaankin;
Ernest Hemingway - Jäähyväiset aseille
ja Italo Calvino - Kuusi muistiota seuraavalle vuosituhannelle
You make my life and times
A book of bluesy Saturdays
Comment