Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suomithreadi XXXII: Taustalla aurinko joka ei lämmitä

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• - VJ/Tuome oli lakossa pariin eri otteeseen, jolloin hänenkin poissaolonsa vaikutti.
    wtf?

- Evil, evil Finland-threadin kaltaisia huomiota herättäviä juttuja ei ole ollut pitkään aikaan. Kuka tänne eksyisi, kun ei kukaan tunne meitä?
    Kyllä niitä uusia tyyppejä tänne on tupsahdellut ihan oma-alotteisesti EeF:n jälkeenkin. Lähinnä se on ollut ongelmana, että miten ne saataisiin jäämään tänne...

Ehkäpä, jos viesteissämme tänne keskittyisimme vähemmän hyödyttömään virtuaalipenismittelöön foorumien herruudesta ja enemmän tämän sivuston varsinaiseen aiheeseen (Sid Meierin pelit); joita varten muutkin suomalaiset tänne tuppaavat tulla, niin asia saattaisi korjaantua? Pitäisiköhän meidän taas aloittaa uusi Civ3-succession game, jotta saadaan puhuttua vähän itse Suuresta Civistäkin tässä sisäpiirivitsien ohessa?

Andemagne: Modasin vähän MGE:n mukana tulevaa Civil War -skenaariota sopimaan paremmin moninpeliin. Nyt minun pitäisi tarkastaa, kuinka hyvin tasapainossa eri maiden vahvuudet ovat. Et haluaisi testata sitä kanssani tänä viikonloppuna?

Jeje2:Olen pelannut Pirates Goldia Winukalle. Tuntui alussa erittäin addiktiiviselta, mutta jatkuva pelin kaatuminen ehkäisi melko tehokkaasti koukkuun jäämisen. Olen odotellut uutta Piratesia melko optimistisin mielin.

Comment

• Originally posted by laurentius
      Tuota Rasbelin, mistä irc-katkeroitumisesta sinä oikein puhut?
      Siitä kun katkeroiduit minulle ja Kassille irkissä #suomi-kanavasta, jonka jälkeen uudelleensynnytit #suomithreadi-kanavan.

Tilanne taitaa olla ihan toisinpäin, sinä olet jostain syystä katkeroitunut Apolytonille.
      En ole enää. Sen vuoksi olen Plus-kannustusjäsen. IRC-palvelun tasosta ja hoidosta olen kuitenkin eriävällä kannalla: se on vieläkin muuta kuin perinteistä IRC-toimintaa (eikä tarvitse olla EFnet, QuakeNet, tms. iso verkko).

Sinulle taidettiin antaa ymmärtää Apolytonin puolesta ettei moisia inisiöitä kaivata, projektissa josta sinut heitettiin pois.
      Osittain muistat oikein. Erosin moderaattoritehtävistäni, koska rupesi tuulemaan liikaa ja vitutti pahasti. Stella Polaris-projektissakin meillä oli tiimin sisäisiä ongelmia. Eli sain ja en saanut potkuja Apolla. Yhden PCR:n olen kuitenkin saanut Suomithreadistä.

Nyt se on kuitenkin toiminut ja parin vuoden ajan luotettavammin kuin CGN joten ihmettelinpä vain mitä me siellä enää teemme.
      Puoli vuotta on korkeintaan esiintynyt näitä ajoittaisia ongelmia. Olemme kuitenkin ratkaisemassa ne perustamalla täysin uuden palvelun, eli CivIRC:n.

Jos sinulla on jotain kaunoja Apolytonia kohtaan ja lähdet täältä maanpakoon, älä odota että koko seurakunta jaksaa marssia kanssasi Egyptiin ja takaisin.
      En ole lähtemässä minnekään pakoon. Aion olla täällä jatkossakin.

Mitä miittien järkkäämiseen tulee niin asiat olisivat onnistuneet huomattavasti paremmin jos olisi ollut vain yksi tietty foorumi jossa niitä järjestetään.
      Toki. Tämä olisi voinut olla Suomithreadi tai Finnish Forum.

Ja jos joku on tämän aloittanut niin se on sinun lapsellinen "pysytään tällä toisella foorumilla kun minäkin olen op ja moderaattori täällä"-whine.
      Missä olen sanonut, että tulee olla toisella foorumilla minun jonkun moderaattoristatuksen vuoksi? En missään. Tulkiset kyllä sangen voimakkaasti minun viestejä. Minun mielipiteet eivät perustu minun mihinkään ylläpitovastuisiin, vaan siihen, että minusta voi olla olemassa valinnanvapautta, eikä kumpikaan pulinapaikka tapa toinen toistaan. Ja IRC:n suhteen perusteluna tekniset seikat, kuin myös muut hyödyt. Siinä tosin perustellusti Kassin ja minun sekaannus asiaan vaikuttamassa mielipiteeseeni.

Minusta on hyvä, että tämä asia on käyty läpi, sillä en kaipaa mitään haudattuja koiria yhteisön tulevaisuuden kannalta. Jos Finnish Forum, CGN, StP/CGN IRC tai CivIRC ei miellytä tai kiinnosta, en ole pakottamassa käyttämään niitä. Haluan vain, että tämä jengi pysyisi koossa. Irkkaamisen osalta #suomi-kulttuurin jatkaminen on minusta suositeltavaa, kun se kerran nytkin on elävää. Foorumien osalta tehdään vaikka niin kuin nytkin, eli postataan niin kuin ennenkin. Tämä vain minun näkemykseni asiasta.
      "Kids, don't listen to uncle Solver unless you want your parents to spank you." - Solver

Comment

• Originally posted by Stefu
        mix mie? En minä tässä oo pääpukari ollu. Minä oon vaan ilmottanu mielipiteeni olevan se, että on vähän typerää jakaa porukkaa ja kirjoituksia kahdelle foorumille. Tuntuu olevan vaan kipeä aihe yhdelle sun toiselle.
        Sinä olet Suomithreadin "pääpukari" ja Rasbelin on Finnish Forumin "pääpukari".

Toiset taas ovat ilmoittaneet että pelkkä yksi threadi on hieman rajoittava... Mielipiteistähän tässä kyse nimenomaan on.
        "In some of its more lunatic aspects, political correctness is merely ridiculous. But in the thinking behind it, there is something more sinister which is shown by the fact that already there are certain areas and topics where freedom of speech, in the sense of the right to open and frank discussion, is being gradually but significantly eroded." -- Judge Neil Denison

Comment

• ColdWizard on apina!
          Pool Manager - Lombardi Handicappers League - An NFL Pick 'Em Pool

https://youtu.be/HLNhPMQnWu4

Comment

• Originally posted by ColdWizard
            ColdWizard on apina!
            Kerrankin ulkomaanpellet puhuvat asiaa.
            "In some of its more lunatic aspects, political correctness is merely ridiculous. But in the thinking behind it, there is something more sinister which is shown by the fact that already there are certain areas and topics where freedom of speech, in the sense of the right to open and frank discussion, is being gradually but significantly eroded." -- Judge Neil Denison

Comment

• Originally posted by Rasbelin
              Ei. Retoriikkaan turvautuminen ja syiden etsiminen jostain aivan prinkkalsta ei ole sitä.
              missä kohtaa mie turvauduin retoriikkaan? ja turvautuisinko MIE! retorikkaan? millanen loukkaus.

Mihin perustuu väite siitä, että Suomithreadi olisi kärsinyt Finnish Forumin vuoksi? Minusta tässä on kyse lähinnä Laurentiuksen IRC-katkeroitumisesta ja sinun miittikatkeroitumisesta, jota te sitten kanavoitte etsimällä syytä heti ensialkuun Finnish Forumin olemassaolosta.
              se perustuu siihen että niin on tapahtunut. esimerkki. jos miiteistä ois sovittu täälä tänne ois tullu enemmän posteja. mut ei sovittu täälä, niin postit meni FF:ään. ST menetti posteja, FF sai niitä. kuinka palijon selekiämmäksi tuo pittää sulle vielä tehä?

minun miitti katkeroituminen ei ole näkynyt kuin parissa viestissä. siinä viestissä missä mie siitä sulle kerroin sillo ku se tapahtu, ja nyt yhessä viestissä ku tästä on keskusteltu.

ja sielähän se syy on, FF:ssä. et sie muuten ois keksiny nimittää meiän Apo-miittiä CGN-miitiksi jos FF:ää ei ois ollu. mistä muualta sie oisit voinu tuommosta keksiä? kerro mulle.

Teillä siis on jossain sisällä jotain minua vastaan.
              Ras, jatka vaan vainon harhaisena olemista, ANNA MENNÄ!

Mutta minne katosi se tilastojen ja faktojen tutkiskelu?
              samaa vois kysyä sulta. "me" ollaan niin tehty jo, ookko sie?

Miksi, oi miksi, on sitten Suomithreadin aktiivisuus laskenut?

Tässä joitakin arveluita:

- Stefun inttireissu karsi roimasti aktiivisuutta, koska häneltä ei tullut viestejä säännöllisesti.
              - VJ/Tuome oli lakossa pariin eri otteeseen, jolloin hänenkin poissaolonsa vaikutti.
              - Kassi on ollut poissa pitkiä aikoja mm. viime talvena ja tänä kesänä.
              - Ari on välillä myös kirjoittanut vähän verrattuna joihinkin Kassin ja Arin kulta-aikoihin, jolloin savottatyyliin tuli roimasti viestejä.
              - Laurentius on ollut passiivinen moneen otteeseen, Ignorance on vähentänyt viestien lähettämistä, Kristallin jutut ovat vähentyneet.
              - Minäkin olen ollut paljon poissa.
              - Anodyne katosi, joten yksi suhteellisen aktiivinen apottaja vähemmän.
              - Evil, evil Finland-threadin kaltaisia huomiota herättäviä juttuja ei ole ollut pitkään aikaan. Kuka tänne eksyisi, kun ei kukaan tunne meitä? Urkki on onneksi tullut, mutta hän onkin tullut Finnish Forumin ansiosta. Uusia immeisiä ei ole valitettavasti tullut mukaan sitten Laurentiuksen, jos Apon kautta tulleet otetaan huomioon.
              sulla jäi listasta yks pois, Finnish Foorum on tullu imemään sen posteja.
              ST:llä on muutenki hilijasta ja sit vielä jonku pittää tulla ja perustaa uus foorumi asialle, että ihimiset vois spämmätä sinne eikä ST:hen.

Kuinka sinusta tämä yhteisö on sitten jakautunut? Vieläkään ei ole tapahtunut mitään jakoa. Toiminta pyörii aivan kuten ennen Finnish Forumin tuloa.
              osa posteista mennee ST:hen, osa FF:ää, selevä jako on olemasa.

Yksi suurimmista ongelmista oli kylläkin ihmisten leväperäiset osallistumisilmoittautumiset ja -varmistukset.
              mielen kiinotoinen lause. "yksi suurimmista" viittaa siihen että syitä olisi monta ja sit "kylläkin" viittaa siihen että tämä yks syy rajaisi pois kaikki muut syyt.

Logiikka: CGN:än järjestämä miitti = CGN-miitti, ACS:än järjestämä miitti = ACS-miitti. Minusta erittäin yksinkertaista. ACS-miittien järkkääminen ei tuntunut onnistuvan ennen Finnish Forumin tuloa, jolloin sitten miitattiin 3 kertaa. Turhaan rupeat hiiltymään minulle. Jos se sinua loukkasi, niin olisit sanonut siitä ajoissa. Oltaisiin vaikka sitten pidetty "Sivistysmiitti" tai jokin muu hyvä nimitys.
              sie vääristelet asiaa.
              se oli Apo-miitti joka järijestettiin FF:n kautta, ku jokku ihimiset vei sen keskustelun sinne. ja sit sie yrität tuommosella "logiikalla" muuttaa asiaa. mie aattelin että se on Apo-miitti ku sitä Apon porukalla/porukalle järijestetään. sit joku petturi tulee ja muuttaa sen nimen.....
              emmie ois CGN-miittiin tullu, miksi oisin?
              ja mie sanoin sillo asiasta sulle, sie vaan näyttelit kieltä ja muuta. EI, kyllä sie oot oikia henkilö jolle tässä pitää hiiltyä. miksi sitä pitäs kuttua "Sivistys"-miitiksi ku se oli kerran Apo-miitti.

miittien järkkääminen Apolla ei onnistunut ku ihimisillä ei ollu oikiasti tahtoa siihen. mikä tekis FF:stä yhtäkkiä niin erikoisen että ihimisten pitäs päästä toisiaan tappaamaan?

Onko kyse siitä, että minusta tuntuu päähän potkitulta minun ajamien asioiden ollessa vastatuulessa? Ei. Kyse on siitä, että tässä nyt Stefu, Laurentius ja sinä teilaatte turhaan ja omilla jutuillanne edistätte oikean jaon tapahtumista. Kaikki oli hyvin kunnes rupesitte kehittelemään jotain jakaantumisteorioita, koska olette olleet tyytymättömiä. Ensimmäinen merkki siitä oli Laurentiuksen IRC-kapinointi.
              "oikean jaon tapahtumista". huomakko nyt sieki alat myöntämään sen.
              My Words Are Backed With Bad Attitude And VETERAN KNIGHTS!

Comment

• Originally posted by laurentius
                Mitä miittiä kutsuttiin CGN miitiksi Ande?
                kesän 2003 ekaa miittiä.

lukisit sieki CGN:ää niin tietäsit.

Originally posted by VJ
                Ehkäpä, jos viesteissämme tänne keskittyisimme vähemmän hyödyttömään virtuaalipenismittelöön foorumien herruudesta ja enemmän tämän sivuston varsinaiseen aiheeseen (Sid Meierin pelit); joita varten muutkin suomalaiset tänne tuppaavat tulla, niin asia saattaisi korjaantua? Pitäisiköhän meidän taas aloittaa uusi Civ3-succession game, jotta saadaan puhuttua vähän itse Suuresta Civistäkin tässä sisäpiirivitsien ohessa?
                uus Civ3 Successio Peli on hyvä idea; ei siinä parissa kymmenessä vuorossa kovin kauaa voi mennä.
                kaikillahan on Conquests? vois pelata sellasen SmallMap/31Civiä-pelin.....

Andemagne: Modasin vähän MGE:n mukana tulevaa Civil War -skenaariota sopimaan paremmin moninpeliin. Nyt minun pitäisi tarkastaa, kuinka hyvin tasapainossa eri maiden vahvuudet ovat. Et haluaisi testata sitä kanssani tänä viikonloppuna?
                ens viikolla on yks iso tentti ja proo seminaari työn palautus. nyt ei ihan oikiasti pysty.
                Last edited by Andemagne; November 26, 2004, 07:33.

Comment

• Hiton Andemagne, olisit nyt vaan pysynyt hiljaa.
                  This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand

Comment

• Originally posted by Rasbelin
                    Toki. Tämä olisi voinut olla Suomithreadi tai Finnish Forum.
                    miksi sen ois pitäny olla FF? ST on kuiteski se itte asia, oikea ja alaku peräinen.

eikä kumpikaan pulinapaikka tapa toinen toistaan.
                    ei tapa, mutta kittuuttaa.

Haluan vain, että tämä jengi pysyisi koossa.
                    kato, porukka pysyy koossa ku kaikki hengailee kirijastolla. eikä niin että osa hengailee kirijastolla, osa ostarilla ja osa hautuu maalla.

Comment

• SIIS HEI!!!

RAJOTTAKAA JO - PLIIS
                      (Vai kuka halluu olla eka mun "ignore" listalla ? )

Comment

• Originally posted by Ari Rahikkala
                        Hiton Andemagne, olisit nyt vaan pysynyt hiljaa.

Comment

• Originally posted by Ari Rahikkala
                          Hiton Andemagne, olisit nyt vaan pysynyt hiljaa.
                          miksikkähän se Ari sannoo mulle tuommosia? mälsää.....

Comment

• Originally posted by Andemagne
                            uus Civ3 Successio Peli on hyvä idea; ei siinä parissa kymmenessä vuorossa kovin kauaa voi mennä.
                            kaikillahan on Conquests? vois pelata sellasen SmallMap/31Civiä-pelin.....
                            taas sitä on muka kiinnostumassa peleistä. ei pitäis. ei pitäis.....

Comment

• Originally posted by Andemagne
                              miksikkähän se Ari sannoo mulle tuommosia? mälsää.....
                              No kun Rasbelin oli saanut sanottavansa sanottua ja minä luulin jo koko riidan olevan ohi...

Nyt kenelläkään ei ole enää hauskaa
                              This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand

Comment

• Välillä hyviä uutisia - edellinen suomithredi on suljettu (thx Ming) ja voin tehdä sitt ku jaksan ja viitsin tilastot

Comment

Working...
                                X