The Altera Centauri collection has been brought up to date by Darsnan. It comprises every decent scenario he's been able to find anywhere on the web, going back over 20 years.
25 themes/skins/styles are now available to members. Check the select drop-down at the bottom-left of each page.
Call To Power 2 Cradle 3+ mod in progress: https://apolyton.net/forum/other-games/call-to-power-2/ctp2-creation/9437883-making-cradle-3-fully-compatible-with-the-apolyton-edition
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suomithreadi XXXII: Taustalla aurinko joka ei lämmitä
mikä on sitä perusteellista selittämistä? ja uskoisikko sie jos joku sulle selittäis?
niin ja eiköhän sitä ole jo aika perusteellisesti selitetty.
Ei. Retoriikkaan turvautuminen ja syiden etsiminen jostain aivan prinkkalsta ei ole sitä.
Se kiteytyy tähän Stefun viestiin:
Ehkä civ-suomalaisten yhteisö vielä virkoaa kunhan se keskitetään yhteen paikkaan.
Mihin perustuu väite siitä, että Suomithreadi olisi kärsinyt Finnish Forumin vuoksi? Minusta tässä on kyse lähinnä Laurentiuksen IRC-katkeroitumisesta ja sinun miittikatkeroitumisesta, jota te sitten kanavoitte etsimällä syytä heti ensialkuun Finnish Forumin olemassaolosta. Teillä siis on jossain sisällä jotain minua vastaan. Mutta minne katosi se tilastojen ja faktojen tutkiskelu?
Miksi, oi miksi, on sitten Suomithreadin aktiivisuus laskenut?
Tässä joitakin arveluita:
- Stefun inttireissu karsi roimasti aktiivisuutta, koska häneltä ei tullut viestejä säännöllisesti.
- VJ/Tuome oli lakossa pariin eri otteeseen, jolloin hänenkin poissaolonsa vaikutti.
- Kassi on ollut poissa pitkiä aikoja mm. viime talvena ja tänä kesänä.
- Ari on välillä myös kirjoittanut vähän verrattuna joihinkin Kassin ja Arin kulta-aikoihin, jolloin savottatyyliin tuli roimasti viestejä.
- Laurentius on ollut passiivinen moneen otteeseen, Ignorance on vähentänyt viestien lähettämistä, Kristallin jutut ovat vähentyneet.
- Minäkin olen ollut paljon poissa.
- Anodyne katosi, joten yksi suhteellisen aktiivinen apottaja vähemmän.
- Evil, evil Finland-threadin kaltaisia huomiota herättäviä juttuja ei ole ollut pitkään aikaan. Kuka tänne eksyisi, kun ei kukaan tunne meitä? Urkki on onneksi tullut, mutta hän onkin tullut Finnish Forumin ansiosta. Uusia immeisiä ei ole valitettavasti tullut mukaan sitten Laurentiuksen, jos Apon kautta tulleet otetaan huomioon.
Yhteenveto: poissaolot, vähentynyt innostus kirjoittaa ja hiipunut näkyvyys on se mikä on syynä tähän kaikkeen. Turhautuneet ovat sitten keksineet jotain muita syitä tähän, mitkä eivät minusta korreloi hyvin todellisuuden kanssa.
ehkä sei ole jakautumassa nyt, vaan se on jo tapahtunut.
Kuinka sinusta tämä yhteisö on sitten jakautunut? Vieläkään ei ole tapahtunut mitään jakoa. Toiminta pyörii aivan kuten ennen Finnish Forumin tuloa.
miitit ois toiminu paremmin ku ne ois järijestetty täälä. kaikki ku ei lue FF:ää.
Yksi suurimmista ongelmista oli kylläkin ihmisten leväperäiset osallistumisilmoittautumiset ja -varmistukset.
ja niistä miiteistä vielä sen verran että. minua ärsytti ihan suunnattomasti se ku joku, nimeltä mainitsematon, kehtas väittää meiän Apo-miittiä CGN-miitiksi, vaikka niinhän ei tietenkään missään nimessä ollu. mie saatan olla Apottaja, mutta mie en missään nimessä ole CGN:nättäjä.
Logiikka: CGN:än järjestämä miitti = CGN-miitti, ACS:än järjestämä miitti = ACS-miitti. Minusta erittäin yksinkertaista. ACS-miittien järkkääminen ei tuntunut onnistuvan ennen Finnish Forumin tuloa, jolloin sitten miitattiin 3 kertaa. Turhaan rupeat hiiltymään minulle. Jos se sinua loukkasi, niin olisit sanonut siitä ajoissa. Oltaisiin vaikka sitten pidetty "Sivistysmiitti" tai jokin muu hyvä nimitys.
Ras, mie pystyn jollain tappaa ymmärtämään sen miltä sinusta tuntuu ku sinun ideaa/juttua potkitaan päähän
Onko kyse siitä, että minusta tuntuu päähän potkitulta minun ajamien asioiden ollessa vastatuulessa? Ei. Kyse on siitä, että tässä nyt Stefu, Laurentius ja sinä teilaatte turhaan ja omilla jutuillanne edistätte oikean jaon tapahtumista. Kaikki oli hyvin kunnes rupesitte kehittelemään jotain jakaantumisteorioita, koska olette olleet tyytymättömiä. Ensimmäinen merkki siitä oli Laurentiuksen IRC-kapinointi.
"Kids, don't listen to uncle Solver unless you want your parents to spank you." - Solver
Sitähän se nimenomaan on. Keinotekoisen ongelman luomista, jonka mittakaava on kuin myrsky vesilasissa. Ja siksi myös tuo kevennykseni, että hommahan rullaa ihan nätisti nytkin.
"Kids, don't listen to uncle Solver unless you want your parents to spank you." - Solver
Tuota Rasbelin, mistä irc-katkeroitumisesta sinä oikein puhut? Tilanne taitaa olla ihan toisinpäin, sinä olet jostain syystä katkeroitunut Apolytonille. Muistankin sinun parin vuoden takaisen katkeroituneen ininäsi täällä. Sinulle taidettiin antaa ymmärtää Apolytonin puolesta ettei moisia inisiöitä kaivata, projektissa josta sinut heitettiin pois. Näin muistelisin.
Mitä omaan "katkeroitumiseeni" tulee, niin ok, ymmärrän että apolytonin irkkipalvelimelta lähdettiin jos se ei toiminut kunnolla. Nyt se on kuitenkin toiminut ja parin vuoden ajan luotettavammin kuin CGN joten ihmettelinpä vain mitä me siellä enää teemme. Jos sinulla on jotain kaunoja Apolytonia kohtaan ja lähdet täältä maanpakoon, älä odota että koko seurakunta jaksaa marssia kanssasi Egyptiin ja takaisin.
Mitä miittien järkkäämiseen tulee niin asiat olisivat onnistuneet huomattavasti paremmin jos olisi ollut vain yksi tietty foorumi jossa niitä järjestetään. Itse yritin Finnish Foorumissa jotain järkevää keskustelua viimekesänä saada aikaan mutta aika heikkoa se oli. Itse et edes vaivautunut koko miittiin.
Ja jos joku on tämän aloittanut niin se on sinun lapsellinen "pysytään tällä toisella foorumilla kun minäkin olen op ja moderaattori täällä"-whine.
Tappelu, tappelu! Luuta ja verta!
Nyt kun Stefu ja Rasbelin molemmat asuvat Tampereella, homma järjestyy helposti!
... Niin paitsi että eivät perkeleet pääsisi sopimukseen sovitaanko aika ja paikka ST:ssä vai Finnish Forumissa... Äh.
Last edited by Ignorance; November 25, 2004, 13:26.
"In some of its more lunatic aspects, political correctness is merely ridiculous. But in the thinking behind it, there is something more sinister which is shown by the fact that already there are certain areas and topics where freedom of speech, in the sense of the right to open and frank discussion, is being gradually but significantly eroded." -- Judge Neil Denison
Muutama päivä sitten kävin Rasbelinille ilmoittamassa CGN irc kanavalla että olen valmis lopettamaan kiistelyn ja hyväksymään ettei tässä asiassa päästä eteenpäin. Hän nähtävästi haluaa jatkaa tätä joten puhutaan nyt sitten asiat selviksi. Parempi kai se on kuin kyräillä taas vuosikausia.
Nyt kun Stefu ja Rasbelin molemmat asuvat Tampereella, homma järjestyy helposti!
mix mie? En minä tässä oo pääpukari ollu. Minä oon vaan ilmottanu mielipiteeni olevan se, että on vähän typerää jakaa porukkaa ja kirjoituksia kahdelle foorumille. Tuntuu olevan vaan kipeä aihe yhdelle sun toiselle.
"Spirit merges with matter to sanctify the universe. Matter transcends to return to spirit. The interchangeability of matter and spirit means the starlit magic of the outermost life of our universe becomes the soul-light magic of the innermost life of our self." - Dennis Kucinich, candidate for the U. S. presidency
"That’s the future of the Democratic Party: providing Republicans with a number of cute (but not that bright) comfort women." - Adam Yoshida, Canada's gift to the world
Comment