Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suomalaisten nimenhuuto!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Niinpä niin, Damon. Niinpä niin.
    Huomasin tässä että oikeastaan Kummeli on lahjoittanut kulttuurillemme enemmän kuin arvaisikaan.

"Kyllä Stefa hoitaa!"
    "Tämä ei ole hyvä, tämä on paras. Mutta se maksaa."
    "Catch-a-fish!"
    "Jos vihollinen kaikesta huolimatta tekee kassin, Läski-Salonen vaihdetaan luukulle."
    "Kyllä lähtee!" (Lue: "Kylä lähtee!!!")

Lista on loputon. Pahus vain kun ovat Ilveksen miehiä kaikki. Hyi hyi.
    Cake and grief counseling will be available at the conclusion of the test. Thank you for helping us help you help us all!

Comment

• Originally posted by Aivo½so
      Heiligtumsschändung!
      Mitä helvettiä???
      Pitäisikö minun tietää mitä tuo tarkoittaa?

Comment

• Originally posted by Juize

Mitä helvettiä???
        Pitäisikö minun tietää mitä tuo tarkoittaa?
        Ainakaan minä en ymmärrä sanaa, joten se ei voi kuulua yleissivistykseen.

Originally posted by kassiopeia

Pahus vain kun ovat Ilveksen miehiä kaikki. Hyi hyi.
        Ipa 4eva, maan!

Comment

• Tämä saamarin Civ3 on muuten yhä pirun addiktiivinen. Minulle se tuli jo viikon alussa, te voitte mennä hakemaan oman kappaleenne Helsinginin PCSS:stä tai Dosesta. Kyllä, niitä saa sieltä. Mars kauppaan.
          Wiio's First Law: Communication usually fails, except by accident.

Comment

• Originally posted by Demon Allbran
            Ainakaan minä en ymmärrä sanaa, joten se ei voi kuulua yleissivistykseen.
            Pyhäinhäväistys. Döh.

Ipa 4eva, maan!

Örrr, Patriq kerrohan miten se pyörii systeemilläsi (ja millainen se systeemisi on)? Pyörisikö inhimillisesti ilman 3D-korttia, 64 Mt:n ram:illa ja 350 prosulla? Vai onko pakko lopultakin päivittää?

PS. Älkää naurako. Ainakaan liikaa. Tämä matolaatikko on ostettu vuonna 1998, ja on vieläkin samassa kokoonpanossa.
            Cake and grief counseling will be available at the conclusion of the test. Thank you for helping us help you help us all!

Comment

• Kassiopeia

Kone on 500 Mhz Pentium III @ 550 Mhz, 192 Mt sentraalimuistia, wanha Voodoo3 sekä 17" näyttö. Ja hyvin pyörii, vaikka koko pangaea-manner on täynnä. Pitää vielä koittaa kakkoskoneella, joka on muuten täsmälleen samanlainen kuin sinun... (pientä kellotusta lukuun ottamatta)

Comment

• Ups, väärä threadi.

Comment

• Heii, kaikki kertovat taas omista tietokoneistaan.

500 Mhz AMD K6-2
                  64+256 M keskusmuisti
                  15 " (minkä heveletin takia näyttöjen koko mitataan tuumissa?) näyttöruutu
                  SB16 (luultavasti maailmassa on enemmän SBkuustoistasia kuin MacDonaldseja...)
                  Ati Mach64 (oik. jokin muu ati, machkuusnepana sen kaikki ymmärtävät paitsi Windows ME joka ei suostu sitä ymmärtämään laisinkaan)
                  Jonkinnopeuksinen tavallinen CD-rom-asema ja levykeasema
                  4 G + 10 G kovalevyt, partitioitu niin rankasti etten enää muista kuinka monessa osassa ovat...
                  Lucentin 56k winmodeemi, toimii onneksi Linuxinkin puolelta oikeilla ajureilla... harmi vain, ettei talossa ole puhelinyhteyksiä

Käyttöjärjestelmä taas on aivan oma tarinansa. Nimittäin. Minullahan on aika pitkään ollut ekslusiivisesti käytössä Debian Linux, Stable 2.2.19rev3 (tai miten lie se kirjoitettaisiinkaan oikein, kyllä asian osaavat tuosta näkevät kaiken tarvitsemansa), mutta kun siinä on eräs vika. SVGAlib ei pyöri, tai ainakaan minä en ole saanut sitä pyörimään, ATI:n mach64-näyttökortilla. X pyörii. Harmi vain että X kaatuilee enemmän kuin Windows Netscapella, mikä on siis aivan tarpeeksi kotikäyttäjälle. Sitäpaitsi X, tai sitten Dosemu, en jaksa arvella kumpi, ottaa näppäimistön niin hauskasti haltuunsa että konetta ei saa muuten kuin kirveellä tai reset-nappulalla takaisin pyörimään. Tai kyllähän sen saisi pyörimään jos olisi lisäterminaali mutta kun sellaisia ei oikein meillä "kotikäyttäjillä" ole.

Niinpä, kun olen liian laiska etsiäkseni tiedon siitä mitkä kaikki kirjastot kautta muut systeemit pitää hankkia jotta saa käännettyä kernelin jossa olisi maaginen sysrq-näppäin (i.e. menee läpi aina, voi tappaa mitä prosesseja vain huvittaa, syncata, unmountata, rebootata jne vaikka kuinka olisi Dosemu tai X ottanut näppäimistön haltuunsa) sekä koska veljet painostivat niin minä ajattelin asentaa Windowsin takaisin. Dualbootiksi. "Lainasin" Windows ME:n rompun, partitioin vähäsen lisää saadakseni sille tilaa, tuhosin siinä sivussa Linuxin /var-hakemiston saaden asiat melko taitavan pyörimättömään kuntoon ja lähdin asentamaan. Kolmannella uudelleenkäynnistämisellä sen asentamisen aikana aloin vähitellen muistamaan miksi olin alunperin siirtynytkään Linuxille. Sitten kun kävi ilmi että Windows ei suostu millään tajuamaan näyttökorttiani, tajusin miksi olin vannonut etten koskaan palaa takaisin (minähän pidän valani aika harvoin vaikka tiedänkin että se on epäterveellistä). Nyt siis tietokoneeni on sellaisessa hauskan frigidissä tilassa että Linux kaatuu käynnistymisvaiheessa koska se koettaa etsiä /var-ista jotain mitä siellä ei ole ja Windows taas ei suostu menemään pitemmälle kuin 640x480x16 väriä-tilaan koska se ei tajua näyttökorttiani.

Ihan vaan tiedoksenne, uskoisin että seuraava asia minkä teen on joko tietokoneen vieminen kaatopaikalle tai sitten... Niin, voisihan sitä katsoa saako extkolmosen pyörimään Linuxissa, ja sehän on hauskaa tutkia ne kaikki systeemit jotta saa kernelin käännettyä, ja midi-tuenkin minä varmaan saan häkkäiltyä toimimaan, ja, ja, ja, sittenhän voi kokeilla miltä maistuu Debian testing...

(juu kyllä. Nykyisin käytän tietokonettani enemmän "värkkäämiseen" kuin pelaamiseen. Se on eräänlainen harrikka.)

Minkä hevletin takia minun viesteissä täällä ei ole enää järjen häivääkään?
                  This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand

Comment

• Määki, määki!

Mullon 700 MHz:n Duroni, 256 mekaa muistia, 45 kikaa kovalevyä, 19 tuumaa näyttöä ja kolmiulotteisuutta jonkin verran, en minä tiedä paljonko.

Paree olis riittää Civariin.

Comment

• Mikäs sviddun Muropaketti tästä on tullut?
                      "Spirit merges with matter to sanctify the universe. Matter transcends to return to spirit. The interchangeability of matter and spirit means the starlit magic of the outermost life of our universe becomes the soul-light magic of the innermost life of our self." - Dennis Kucinich, candidate for the U. S. presidency
                      "That’s the future of the Democratic Party: providing Republicans with a number of cute (but not that bright) comfort women." - Adam Yoshida, Canada's gift to the world

Comment

• No hei, Muropakettihan on tällä hetkellä poissa toiminnasta, ehkä tämä on sitten jonkinlainen korvike.

Comment

• Satans teknonörtit.
                          "Spirit merges with matter to sanctify the universe. Matter transcends to return to spirit. The interchangeability of matter and spirit means the starlit magic of the outermost life of our universe becomes the soul-light magic of the innermost life of our self." - Dennis Kucinich, candidate for the U. S. presidency
                          "That’s the future of the Democratic Party: providing Republicans with a number of cute (but not that bright) comfort women." - Adam Yoshida, Canada's gift to the world

Comment

• Kääk! En ihan tätä jahdannut. Halusin vaan kysyä, että ovatko huhut tökkimisestä jne. kohdallaan.
                            BTW, jos kaikki muut aiheet unohtuvat, aletaan keskustella tietokoneista, siispä tämä kertonee tilanteesta jotain.

Comment

• Sitäpaitsi minä en ole koskaan postittanut Muropaketille, kirjoitin tuon vain koska, öhh, olin sellaisessa mielentilassa että sen kirjoittaminen tuntui juuri sillä hetkellä hyvältä.

Onpahan ainakin enemmän keskusmuistia kuin Eerolla .

Tökkimisestä viis... Minä kun en saanut Wintoosaa enää toimimaan niin en nähtävästi tule tässä lähimmän parin vuoden aikana näkemään Civkolmosesta muuta kuin vilauksia enkä koskaan oman koneen ruudulla. Että olkaapa herrat hyviä ja repikää siitä.
                              This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand

Comment

• Originally posted by LightEning
                                Sitäpaitsi minä en ole koskaan postittanut Muropaketille, kirjoitin tuon vain koska, öhh, olin sellaisessa mielentilassa että sen kirjoittaminen tuntui juuri sillä hetkellä hyvältä.

Onpahan ainakin enemmän keskusmuistia kuin Eerolla .

Tökkimisestä viis... Minä kun en saanut Wintoosaa enää toimimaan niin en nähtävästi tule tässä lähimmän parin vuoden aikana näkemään Civkolmosesta muuta kuin vilauksia enkä koskaan oman koneen ruudulla. Että olkaapa herrat hyviä ja repikää siitä.
                                Mä olen lähettänyt Muropakettiin kaiketi kolme viestiä, joista viimeisimmän eilen (YaBB-ongelmiin liittyen).

Niin, muistia tässä ekana varmaan pitäis lähteä päivittelemään... Nyt sitä on kai 2x128, onnistuiskohan joku 128+256-järjestely? Minä mitään ymmärrä.

Nyt vasta luin edellisen viestisi kokonaan (pitkät viestit jää multa aina/useimmiten väliin ), aika pahalta kuulostaapi. Mutta entäs jos saisit jonkun oikein kunnon nörtin avuksi? Vaikkapa ATK-tohtorin.

Comment

Working...
                                X