Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suomalaisten nimenhuuto!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Niin, voisi ehkä serkun kutsua apuun (kaapeli). Paitsi että luulisin että taidan vain uskoa hyvällä ja heittää sen MS Losedowsin huit hemmettiin jo ennen sitä.

Se että onnistuuko 128*2+256 riippuu, kuule, ihan emolevystä. Pitää vain tietää että mitä tyyppiä ne muistit ovat (DIMM, RAMBUS, mikä hemmetti lie en tiedä) ja tietää että onko muistipaikkoja. Siispä, meillä kun oli ennen 64 ja ostettiin jonkin aikaa sitten 256, niin on kolmesta paikasta vielä yksi jäljellä. Jos Toosa olisi suostunut toimimaan niin olisin kait päättänyt ostaa vielä yhden kaksviiskuutosen muistipalikan. Linuxi ei sellaista pahemmin tarvitse, kuusikymmentäneljälläkään ei tarvinnut swappailla . Osaisi vain tehdä RAM-asemia kunnolla niin olisi siitä muistista jotain hyötyäkin...

Nyt vain odotellaan kämpälle pääsemistä ja sen koneen kimppuun ryhtymistä... Muistaisi että minne se lista tarpeista on piilotettu, minä sitä aiemminkin etsin enkä löytänyt vaikka muistin että olen sen joskus läpi lukenut. Jos joku teistä osaa käyttää Linuxia paremmin kuin minä niin voisi kertoa että miten etsitään vaikkapa jonkin hakemiston kaikista tiedostoista jotain merkkijonoa ja katsotaan että mistä tiedostosta se on. Tai ei oikeastaan tarvitse. Voihan ne catata yhteen ja katella Emacsilla.
    This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand

Comment

• LightEningin gigapitkästä viestistä meni ohitse noin, sanoisinko, 90 prosenttia. Lyhyemmästä minun hilseeni ylitti kauniilla triplavoltilla noin puolet.

Minun nuhikseni pahin ongelma on äänikortin puute, tai ei oikeastaan puute vaan se että kun viimeksi asensin Windowsin uudelleen, kortin ajurit katosivat eikä niitä sen koommin nähty. Internetin ajurit eivät tunnu auttavan, eikä IRQ-DMA -sekoilut auta ollenkaan.
      Toinen ongelma on se, että kaikki komponentint on integroitu. Toisin sanoen, se ATI Rage Pro 4 megalla lähtee irti vain sillä pahamaineisella kirveellä jos silläkään.
      Koetimme asentaa kaverin vanhaa Voodoota sisään, mutta Winkka ei sulattanut sitä.
      Em. syistä johtuen olen suunnitellut dumppaavani lootani ja hommaavani sisukset CD-asemaa ja levykeasemaa lukuunottamatta suoraan Vilppulan kaatopaikalle. Näytön jätän, minun on kaksi tuumaa pitempi kuin LightEningin (pun intended, jos joku ei sitä poiminut), samaten uuden ISDN-sovittimen. Hiiri on state-of-the-art, ja se onkin ainoa toimiva komponentti järjestelmässäni (koputtaa puuta).
      Cake and grief counseling will be available at the conclusion of the test. Thank you for helping us help you help us all!

Comment

• Oli syyskuu, läpi repaleisen lokakuun, kaipuun kaljakori kilisee...
        Yli taivaan, ikävistä ikävin, maarraskuuu...
        Cake and grief counseling will be available at the conclusion of the test. Thank you for helping us help you help us all!

Comment

• Se on kylläkin "ohi syyskuun" eikä "oli syyskuu". Tai jos ei ole niin minä lyön Heikki Saloa.

Ja niin olkinainen tanssii
          navetan katolla
          sylissä vaatteet riekaleina
          ja pää kainalossa

Olkinainen, olkinainen
          nauraa ja huhuilee
          ja paidanhelman alta pilkottaa
          musta kieli viikatteen
          This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand

Comment

• Jost uh huh -linjalle lähdetään, niin...

Well, it's a scam, it's a royal kind of wham-bam figure
            It's abrieved in the sense of being up-john and senseless
            It's a see-saw sickness, it's a snake-bite, low-chant jive
            on the century's crime

Comment

• Minä en ole synkkämielinen mies
              mutta minua pelottaa
              kun männynneulaset kirkuu
              ja maisema huohottaa

kun jalanjälkiin kasvaa
              koiran hampaita
              voi luoja kuinka se mua pelottaa

kuin pitkät harmaat hiukset - [kitara!]
              - sade heilahtaa
              pimeydestä ruutuikkunaan

Comment

• Tulikin muuten mieleeni että minunhan pitää jatkaa näiden ranttien kirjoittelemista tietokoneestani...

Katsokaas, kävi ilmi että kun asensin Debianin uudestaan niin että se meni muuten tyhjään mutta /var-hakemisto meni entisen /var-hakemiston tilalle, niin systeemit toimivat. Melkein. Ongelmaksi vain tuli se, että Debiani unohti kaikki siihen asennetut paketit. Toisin sanoen se luuli ettei koneeseeni ollut asennettuna muuta kuin systeemin aivan perusosat. Kokeilin jos osaisin saada systeemit toimimaan vain asentamalla kaikki paketit uudestaan, ei toiminut. Niinpä asensin Linuxin uudestaan aivan kokonaan täysin, pitäen vain /home-hakemiston entisellään. Toimihan se. Home-hakemistossa on se mitä pitääkin, muualla on lähes se mitä pitääkin. Paitsi että hiiri ei toimi äXän puolella, äänistä en ole varma (MIDIhän ei toiminut kyllä ennenkään) ja jotkin systeemit tuntuvat vähän, öhh... erilaisilta. Mutta eiköhän nekin saada järjestykseen.

Onko kenelläkään muuten tietoa kaapelimodeemien (siis niiden jotka laitetaan kaapelitelevision kaapeliin) hankintahinnasta ja/tai käyttökustannuksista? Ouluun lokalisoitua? Linuxin puolella toimimisesta?

Comment

• Nyt loppuu hempeily !!!

Täällä ei lauluja lauleta. Ei edes kuiskita sanoituksia. Tai sitten joo...

Minäolenkylmäjakamalamies....
                  I'm not a complete idiot: some parts are still missing.

Comment

• Tiedättekö mikä on typerää?
                    Minulla on tämä täysversio kaikkien aikojen pelistä, Grand Prix Managerista.
                    Pelasinpa sitä 1024x -resoluutiolla. Ruutujen välinen vaihto kestää kolmisen sekuntia
                    Vaihdan 640x resoluutiolle. Vaihdos alle sekunnin!
                    Ottaen huomioon että kyseessä on 96 -peli... Tekniikka on ihmeellistä. Yhteensopivaisuus jne.

Kun tänään lähden
                    otan mukaan mitä tarvitsen
                    taivaalta tähden
                    valitsen
                    ja sitä seurailen
                    kun tänään lähden
                    en taakse aio vilkaistakaan
                    taivaalta tähden valitsen
                    enkä sitä kiinni saa...

Comment

• Originally posted by kassiopeia
                      Tiedättekö mikä on typerää?
                      Minulla on tämä täysversio kaikkien aikojen pelistä, Grand Prix Managerista.
                      Pelasinpa sitä 1024x -resoluutiolla. Ruutujen välinen vaihto kestää kolmisen sekuntia
                      Vaihdan 640x resoluutiolle. Vaihdos alle sekunnin!
                      Ottaen huomioon että kyseessä on 96 -peli... Tekniikka on ihmeellistä. Yhteensopivaisuus jne.
                      Pöh, tuo ei ole mitään typerää ole, ainakaan verrattuna siihen, että Civ3:n paketti on lokalisoitu. Perkeleet menivät vielä laittamaan peli-CD:n johonkin ihme paperikuoreen, eikä aitoon ja oikeaan muovikoteloon kuten asiaan kuuluisi! Miten julma maailma voi ollakaan?
                      :p:p:p|__Hakkapeliitta/Jeki__|:p:p:p
                      You wanna see me spank my monkey?
                      I'll shake your hand later, I have an...itch.

Comment

• Originally posted by Hakkapeliitta
                        Pöh, tuo ei ole mitään typerää ole, ainakaan verrattuna siihen, että Civ3:n paketti on lokalisoitu. Perkeleet menivät vielä laittamaan peli-CD:n johonkin ihme paperikuoreen, eikä aitoon ja oikeaan muovikoteloon kuten asiaan kuuluisi! Miten julma maailma voi ollakaan?
                        Ei muovikoteloa? Ei keksipurnukkaa? Mihin on maailma mennyt!

Comment

• Maailma on mennyt perse eellä puuhun...

Kertokaa nyt, hyvät toverit, onko se Civ3 mistään kotoisin? Kannattaako sijoittaa 4000 uuteen pc:hen, että saisi ostaa 260 markalla pelin jota voisi pelata ?
                          I'm not a complete idiot: some parts are still missing.

Comment

• Originally posted by aaglo
                            Maailma on mennyt perse eellä puuhun...

Kertokaa nyt, hyvät toverit, onko se Civ3 mistään kotoisin? Kannattaako sijoittaa 4000 uuteen pc:hen, että saisi ostaa 260 markalla pelin jota voisi pelata ?

EI!

Tai siis ei vielä.
                            Tällä hetkellä odottaisin mitä ensimmäinen patshi tuo mukanaan ennenkuin ostaisin uuden koneen. (Minä sain eilen tarpeekseni Civ3-pelistä, enkä vielä kaipaa sitä. Voisin SMAC:a pelata)

Comment

• kass: Se on kylläkin "vaikken sitä kiinni saa" eikä "enkä sitä kiinni saa".

Ai että. On teillä aikaa kaikkeen, kun voitte Civiäkin pelata. Minulla menee kaiket päivät netteilyyn ja kävelemiseen.

Höh... unohdin sen kaikista tärkeimmän asian. Oli ököpäivä tänään. Oli hauskaa. Kurkku on vain hieman kipeänä laulamisesta...
                              Last edited by Ari Rahikkala; November 15, 2001, 08:42.

Comment

• LightEning, ököpäivä?

Sydämeni kylmempi kuin kylminkään talvi
                                Silmäni kuin kaksi lampea vihaa uhkuvaa
                                Sieluni mustempi kuin syvinkään kuilu
                                Käteni kuin kaksi miekkaa ihmislihaa raastavaa

Comment

Working...
                                X