The Altera Centauri collection has been brought up to date by Darsnan. It comprises every decent scenario he's been able to find anywhere on the web, going back over 20 years.
25 themes/skins/styles are now available to members. Check the select drop-down at the bottom-left of each page.
Call To Power 2 Cradle 3+ mod in progress: https://apolyton.net/forum/other-games/call-to-power-2/ctp2-creation/9437883-making-cradle-3-fully-compatible-with-the-apolyton-edition
Aika huvittavaa, kun ottaa huomioon, että lääneille ja varsinkin Ahvenanmaalle olisi ihan ruotsinkielisetkin nimet olemassa. Joku voisi saattaa asian ylläpidon tietoon.
Fidu... Ei mene koulu hyvin, ei todellakaan mene hyvin. Matematiikka, kurssi numero kaksi oli täydellinen failure, välistäjäänyt, putoaja ja pudottaja, pershonen, pimeyden prinssin penis, kauheus.
Tässä viime todistukseni numerot:
Äidinkieli ja kirjallisuus... 9 (sama kuin viime vuonna, odotin kylläkin huonompaa sen perusteella että loppukoeaineesta (Tapola (äidinkielenopettajani) lynkkaisi minut tuosta sanasta) ei tullut oikein mitään (loppujen lopuksi Tapola sitten antoi siitä 85p johtuen syistä joita en oikein vieläkään tajua))
A1-kieli englanti ... 10 (hui kauhistus mikä yllätys... Tällä jaksolla olen pre-IB:läisten kanssa englannin kurssilla. Sooner on sellainen stand-up-koomikon ja opettajan välimuoto, ja se näkyy tunneilla...)
B1-kieli ruotsi ... 10 (en minä kylläkään vieläkään ruotsia osaa kuin ehkä seiskan antavaan arvosanaan, mutta kun opettajat ovat opettajia ja kieli on kieli vaikka ruskea olisikin)
Matematiikka pitkä ... 8 (mutta onhan keskiarvo vielä 9, ja olihan se englanniksi, ja olihan se opettaja sellainen joka ei ollut aikoinaan koulussa edes opiskellut englantia, ja olinhan minä ryhmässä joka melusi koko ajan ja oli liian suuri, ja etc etc...)
B3-kieli latina ... 10 (opettaja ei päästänyt pois kurssikokeesta ennen kuin kaikki vastaukset koelapussa olivat oikein)
Kuvaamataito ... 8 (en minä osaa piirtää, enkä tuolla jaksanut kieltänikään pahemmin käyttää. Kyllä tämä numero kuitenkin on parempi kuin mikä sen oikeasti pitäisi olla...)
Poissaoloja 0 (en enää muista olenko tästä jo kertonut, mutta yläasteella minulla oli sellainen luokkatoveri joka ei kertaakaan koko yläasteen aikana ollut ollut poissa tunnilta... Hän kun ei olisi uskaltanut kysyä keneltäkään läksyjä. Sai siitä sitten lopulta stipendin lähtiessään pois.)
Voi kumpa minäkin olisin voinut rehvastella kouluarvosanoillani internetissä silloin kun olin koulussa. Vaan silloinpa ei ollu www-sivustoja .
Lightinen: eikös kilttien poikien (huom: 0 tuntia poissaoloja) pitäisi olla nyt tunnilla, tai vähintäänkin luokan oven takana mankumassa että "pääsiskö tunnille"? Ellet sitten ole kaappi-ilkiö ja styränki.
Tulipa mieleeni laulusta Mörrimöykky lause:" Eipä taida meidän äiti Peikkolasta ottaa". Missä on Peikkola, ja mitä äiti ei Peikkolasta halua?
Ja kaksi muuta hassua laulujen lauseita:
- Vähän ennen, kyyn eleitä...
- Yksin rannalla mä nytkin
I'm not a complete idiot: some parts are still missing.
aaglo: mitä, ei ollut www-sivustoja? Oliko USENET:tiä?
En ole mankumassa kun torstaina koulu loppuu niin kovin surullisen aikaisin kuin varttia yli yhdeltä. Paitsi jos on g-koodin tunteja jolloin se loppuu puoli neljältä, mutta sehän nyt on eri asia. Olen muuten kaikessa viisaudessani osannut unohtaa että mikä on styränki, muistan kyllä jossain kuulleeni mutta kun ei vain suostu nousemaan mieleen että mistä on kysmysys.
Muistaakseni www ei ollut vielä (ainakaan suomessa) vuonna 1991.
Styränki on tiernapojista (näin joulun alla tulee piparia mahaa, kuusi taloon ja pukki piipusta sisään), ja tarkoittaa tyrannia. Siitä samasta sadusta tulee Knihti (knight), Mänkki (varmaan Monk tai joku muu mäntti), Herootes (Kuningas/Keisari Herodes, jolta kävi käsky, että kaikki maailma oli verolle pantava) sekä Muriaanien (Maori) Kuningas (jonka nimeä en muista). Tai jotaan sinnepäin.
Lightenöräxi muualle niillä numeroillaan elvistelemästä.
Koeviikkohan on mennyt aivan mainiosti... Kokeet sujuvat nopeasti, mutta sehän ei välttämättä tarkoita hyvää. Pitäisi niistä jotain tulla.
Lukeakko historiaa vai Apolytonia? Kysymys.
"Spirit merges with matter to sanctify the universe. Matter transcends to return to spirit. The interchangeability of matter and spirit means the starlit magic of the outermost life of our universe becomes the soul-light magic of the innermost life of our self." - Dennis Kucinich, candidate for the U. S. presidency
"That’s the future of the Democratic Party: providing Republicans with a number of cute (but not that bright) comfort women." - Adam Yoshida, Canada's gift to the world
Jaa-a. Välitodistus oli sitä samaa vanhaa, mutta äidinkieli tippui kympistä yhdeksään. Syy oli puhtaasti se, että minulle sattui kardinaalimunaus aineessa, oikeinkirjoituskokeessa unohdin lainausmerkkien olemassaolon, ja... Niin.
Mutta kunhan päästään tutkielman kimppuun, niin täältä rytisee.
Matikka on ollut 9 jo kahden kurssin ajan, joten voisi sanoa että olen lievässä suossa sen kanssa. Mutta kun ei osaa lukea, ei. "Ala", ei "pituus". Prkele.
Muuten, kokeneet, vaikuttaako peruskoulun päästötodistukseen opettajan mielipiderukkaukset paljoakaan? Siis jos kurssien keskiarvo on siellä numeron n paremmalla puolella, mutta viimeiset kolme kurssia olivat piirun virran kehnompia. Siivittävätkö seiskan ja kasin meriittini minut voittoon?
Cake and grief counseling will be available at the conclusion of the test. Thank you for helping us help you help us all!
Originally posted by kassiopeia
... Siivittävätkö seiskan ja kasin meriittini minut voittoon?
Voi kuule, seiskat ja kasit ei riitä mihinkään. Sun elämä taitaa olla pilalla? Tai sehän tietysti riippuu, miten korkealle olet riman asettanut. En usko että sulla on hädän päivää - elämä edessä ja peruskoulu (kohtapuoliin) takana.
Pää edellä kun hyppää, niin jalat kastuu viimeisenä - Minä
Tosi on. Rahat irtoavat koululta aika helposti nykyisellään (sehän se on tärkein ) ja pääsisin tässä vaiheessa haluamaani (lue = kotikaupungin) lukioon vaikka ottaisin kaikesta kutoset nyt. Pitäisi varmaan vain ottaa rennosti ja ladata akkuja ensi syksyyn. Ja sitten Jyväskylän yliopistoon, se on suunnitelma tässä vaiheessa.
Asiasta toiseen:
Katsoitteko sellaisen kuin "Ei vanhene koskaan"? Lopputekstien kohdalla pyöri jonkinmoinen tivolimusiikki, joka kuulosti niin tutulta että itku tulee, kun ei siis muista sen alkuperää.
Cake and grief counseling will be available at the conclusion of the test. Thank you for helping us help you help us all!
"Spirit merges with matter to sanctify the universe. Matter transcends to return to spirit. The interchangeability of matter and spirit means the starlit magic of the outermost life of our universe becomes the soul-light magic of the innermost life of our self." - Dennis Kucinich, candidate for the U. S. presidency
"That’s the future of the Democratic Party: providing Republicans with a number of cute (but not that bright) comfort women." - Adam Yoshida, Canada's gift to the world
Anyway, miten olis finninkimodi? Olisiko tässä ideaa?
Johtaja: Mannerheim tai Kekkonen
Special unit: Sissi (Hakkapeliitat on kivoja, mutta nehän oli enemmänkin ruotsinvallan aikaisia, lisäksi Sissi menee kivasti yhteen Golden Agen kanssa)
Abilityt: Scientific (Nokia), Industrial (Nokia)
Kaupungit: Sieltä ne kartasta löytyy
Comment