Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suomithreadi XXXI: Stefu lähtee himaan

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Nyt tarvitsisin hieman matemaattista apua omaa pientä minitutkimustani varten. Uskoisin jonkun teistä osaavan ratkaista ongelmani. Eli tarvitsisin sen kaavan jota on käytetty laskemaan residuaali annettujen puoltoäänten (MTV3:n listaus) ja lukion keskiarvorajan perusteella. Itse en viime yönä saanut sitä pähkäiltyä, joten uskoisin jonkun muun ehkä ymmärtävän matikkaa paremmin kuin minä. Tarvittavat tiedot löytyvät täältä. Kiitos erittäin paljon avusta jo etukäteen!

    Tarkoituksenani on siis hieman laajemmin kuin tuo MTV3:n tutkimus vertailla Tampereen lukioita. Niin tulosten kuin tarjonnankin perusteella.
    "Kids, don't listen to uncle Solver unless you want your parents to spank you." - Solver

    Comment


    • #47
      Originally posted by Rasbelin
      Voisit hyvin poistaa sen Asukan, sillä Rasbelin on minun alkuperäinen käyttäjänimi.
      There is nothing wrong with your name.
      Do not try to adjust the pronounciation
      I'm in control of the name now

      Comment


      • #48
        Rasbelinin linkkaamassa tutkimuksessa on yksi typeryys, se että alin sisäänpääsykeskiarvo ei välttämättä korreloi ollenkaan sisäänpäässeiden keskiarvojen yleisen tason kanssa. Näin esmes SYKissä, jossa sisään pääsee keskiarvolla 8,36 jos sattuu lukemaan A-kielenään jotain venäjän kaltaista kuriositeettia; englannin ja jossain määrin ranskan ja saksan lukijoiden parissa "alaraja" on reilusti korkeammalla. Samoin mm. PK-seudun ruotsinkielisiin lukioihin (ja tuossa "parhaaksi" rankattuun Ranskalaiseen kouluun) on yleensä riittävän vähän hakijoita jotta muutama pääsee sisään alimmalla mahdollisella keskiarvolla 7,00 opiskelijoiden valtaosan kuitenkin edustaessa korkeampaa tasoa.

        Edit: ...kuten tutkimuksen laatija onkin fiksuna kaverina jo todennut. Edustavampi tilasto voisi olla sisäänpäässeiden keskimääräinen päättötodistuksen keskiarvo, jollainen ainakin omassa lukiossani lasketaan vuosittain.
        Last edited by Patriqvium; June 22, 2004, 11:06.
        Wiio's First Law: Communication usually fails, except by accident.

        Comment


        • #49
          Originally posted by Patriqvium
          Samoin mm. PK-seudun ruotsinkielisiin lukioihin (ja tuossa "parhaaksi rankattuun Ranskalaiseen kouluun) on yleensä riittävän vähän hakijoita jotta muutama pääsee sisään alimmalla mahdollisella keskiarvolla 7,00 opiskelijoiden valtaosan kuitenkin edustaessa korkeampaa tasoa.
          Tuota samaa pähkäilin myös itse viime yönä, enkä tuolloin huomannut tuon tekijän huomautusta asiasta. Tampereellahan tuo pätee Svenska samskolan i Tammerforsin (Tampereen ruotsinkielinen yhteiskoulu) ja Tampereen yhteiskoulun lukion kohdalla, sillä ruotsinkielisessä virallinen raja on ollut jossain 7:n tienoilla ja TYK:iin voi päästä sekä keskiarvolla, että säälipisteillä, joita voi saada erilaisista ilmaisutaitoon liittyvistä harrastusksista ja tekemisistä (ko. lukion valtakunnallisena erikoistehtävänä ilmaisutaidon opettaminen halukkaille). Joten TYK:ille ei ole olemassa yhteinäistä keskiarvorajaa edes tilastoissa.

          Edustavampi tilasto voisi olla sisäänpäässeiden keskimääräinen päättötodistuksen keskiarvo, jollainen ainakin omassa lukiossani lasketaan vuosittain.
          Toki, mutta se ei ole mahdollinen minun resursseilla, koska minulla ei ole tuollaisia tietoja saatavilla. Mutta yhä apu tuon kaavan suhteen olisi tervetullutta.
          Last edited by Rasbelin; June 22, 2004, 10:37.
          "Kids, don't listen to uncle Solver unless you want your parents to spank you." - Solver

          Comment


          • #50
            Jaa, millonkas Stefan mahtaa pullahtaa ulos kruunun palveluksesta?
            I've allways wanted to play "Russ Meyer's Civilization"

            Comment


            • #51
              No, tämän päivän epistoola* on se, että TJ todellakin on 17, jollei rakas, ihana ja nuorekaskampauksinen* kapteenimme keksi vielä jotain päänmenoa. Tässä vaiheessa sivariin meno olisi todellakin peliliike - ehkä jopa pjeliliike*.

              *: Tälle ja monelle muullekin asialle saatte kuulla selityksen 17 tjne päivän päästä - oi, saatte todellakin.
              "Spirit merges with matter to sanctify the universe. Matter transcends to return to spirit. The interchangeability of matter and spirit means the starlit magic of the outermost life of our universe becomes the soul-light magic of the innermost life of our self." - Dennis Kucinich, candidate for the U. S. presidency
              "That’s the future of the Democratic Party: providing Republicans with a number of cute (but not that bright) comfort women." - Adam Yoshida, Canada's gift to the world

              Comment


              • #52
                Originally posted by Jeje2
                Kassi: Ookkona ny sitt tyytyväinen?


                Hitto ei se voi olla noin vaikeaa
                Cake and grief counseling will be available at the conclusion of the test. Thank you for helping us help you help us all!

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Stefu
                  No, tämän päivän epistoola* on se, että TJ todellakin on 17, jollei rakas, ihana ja nuorekaskampauksinen* kapteenimme keksi vielä jotain päänmenoa. Tässä vaiheessa sivariin meno olisi todellakin peliliike - ehkä jopa pjeliliike*.

                  *: Tälle ja monelle muullekin asialle saatte kuulla selityksen 17 tjne päivän päästä - oi, saatte todellakin.
                  Tjaah, epistoolahan on meille kaikille tuttu raamatusta, kuten myös episkopaalinen, josta lienee myös Ruåtsin kielen sana "biskop" eli piispa lähtöisin. Entäpä apokalypsinen, lieneekö sille vastaavaa vastinetta kirkkoherrojemme joukossa?
                  I've allways wanted to play "Russ Meyer's Civilization"

                  Comment


                  • #54
                    tuli vain mieleen noista euro vaaleista ja sitä edellisistä vaaleista

                    eli jos on kansanedustaja1 joka käyttää vaaliaseena salattua

                    tietoa ja jää kiinni siittä ja menettää paikansa

                    johdossa, ansa vai tarkoituksella mutta joka tapauksessa hänen

                    puoue pääsi valtaan.

                    eli mitä sanomme demokratista jos kansanedustaja2 lupaa omin

                    päin tai oliko hän? mutta kansanedustaja2 lupaa suostua

                    amerikan tueksi valheeseen perustuvaan sotaa "massatuho

                    aseet vaikka se oli öljyn takia"

                    ja sen lisäksi nato intoilu "minun mielestä natoon pyrkiminen on

                    vain yritys tunkea mukaan amerikan tulevaan maailmanhallintaan"

                    vaikka mitään sotilaallista uhkaa suomi ei kohtaa tällä hetkellä

                    mutta natoon liittymistä vai tulla jotain uhkia venäjä ja terrorismi

                    miksi venäjästä pitää etääntyä kun ajatteleen että se on

                    tulevaisuudessa tärkeä kauppakumppani?

                    no mä kuuntelin tossa ohimennen kuukausi sit pizzapaikassa kuin nuori pariskunta puhui poliitikasta ne puhui näin"miksi hallitus joutuu elättämään niin paljon työttömiä,miksi ne ei mene töihin,
                    ajattele mitä rahoja hallitus säästäisi jos ei maksaisi ja ne joutuisivat menemään töihin"

                    tota voi sanoa että alkaa maailmassa oikeistolaisuus kääntymään oikealle enemmän ja enemmän ja sitä joskus kutsuttiin joskus
                    fasisimiksi

                    mutta kansanedustajat 1 ja 2 tekivät väärin ja niistä ei heitä rankaistu ei vaaleja mitätöity vaan vaan heitä arvostettaan?
                    gowabunga!!!!!!

                    Comment


                    • #55
                      Kyllähän minä voisin teoriassa saada kaksituhatta postia kokoon vaikka silloinkin kun threadissa on 498 vastausta, se vaan vaatii aika tasokasta kinkuttamista ja hyvän selityksen Mingille .
                      Last edited by Ari Rahikkala; June 22, 2004, 17:40.
                      This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand

                      Comment


                      • #56
                        Sano viettäväsi hindujen joulua. Kinkku kuuluu asiaan.


                        Edit: Hei, se "Here's something to think while you wait" postittamisen jälkeen toimii taas. (Minulla se on ollut hukassa jo hyvän aikaa. Näin ollen, en ole myöskään ajatellut sanottavammin.)

                        Sanohan, oletkos itse tehnyt tuon avatarisi? Onkos tuo 27's Enkeli?
                        Vaiko Tux?
                        Last edited by Tattila the Hun; June 22, 2004, 17:50.
                        I've allways wanted to play "Russ Meyer's Civilization"

                        Comment


                        • #57
                          Hoowbaa diidaa I'baa geettaa twooaaa inaa chaartaa aaboovaa?

                          Comment


                          • #58
                            Tattila: En ole tehnyt itse, kopsasin (itse asiassa ilman lupaa) pienehköstä kuvasta erään sivuston sidebarista, johon se taas oli kopsattu ilman lupaa alkuperäisestä taustakuvasta, joka taas oli (luultavasti) kopsattu ilman lupaa vielä alkuperäisemmästä posterista, jossa pingviininä oli Pen^2. Siis Rei ja Tux siinä ovat.
                            This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Ari Rahikkala
                              Kyllähän minä voisin teoriassa saada kaksituhatta postia kokoon vaikka silloinkin kun threadissa on 498 vastausta, se vaan vaatii aika tasokasta kinkuttamista ja hyvän selityksen Mingille .
                              eli mitäs tässä enää aikailet?
                              :p:p:p|__Hakkapeliitta/Jeki__|:p:p:p
                              You wanna see me spank my monkey?
                              I'll shake your hand later, I have an...itch.

                              Comment


                              • #60
                                zapnic == ottok?
                                Wiio's First Law: Communication usually fails, except by accident.

                                Comment

                                Working...
                                X