Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suomithreadi XXII: Musta-aukkoaurinko

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stefu, öh, ensi threadissa sellainen on, MVT:n pitäjä on nyt vuosilomalla
    Cake and grief counseling will be available at the conclusion of the test. Thank you for helping us help you help us all!

Comment

• Jahas, kello on 2.30 ja kaikki muut ovat nukkumassa.

No, minä lähdin pois tuolta IRC:istä vähän kello 23 kuten ainakin Kassi huomasi. Sitten aloin lukemaan Ray Bradbury'n Fahrenheit 451-scifiromaania ja siinä meni sitten lähemmän puoli kahteen, jolloin olin saanut kirjan luettua alusta loppuun. Vähän alle 200 sivulle on kyllä Ray Bradbury saanut mahdutettua aika paljon asiallista tekstiä. Itse olen nähnyt ko. kirjaan pohjautuvan elokuvan, joten tunsin tarinan aika hyvin jo entuudestaan. Kirja ja elokuva eivät tosin ole ihan samanlaisia tarinaltaan, IIRC.

Sitten tuli tuossa luettua tunnin verran Asuntopörssiä kun olen aikeissa muuttaa omaan luukkuun, mutta ennemmin siitä tuli filosofinen katsaus siihen miksi kaikissa uusissa asunnoissa on ihan pakosta sauna. Yksiöissäkin kallista pinta-alaa on haaskattu jollekin pienelle hikikoppisaunalle jos saa vähintään klaustrophobian jos sitä käyttää liian usein. Jos jostain syystä hankkisin yksiön uudesta talosta (esim. 1 h + kk + kph + s), niin saisin luvan laittaa patjan saunan lauteelle ja nukkua siellä, sillä se yksi huone joka jäisi jäljelle on ihan pakostakin pieni sillä se sauna rohmuaa neliömetrejä. No okei, ei se paljon vie, mutta kuitenkin. Koska en tarvitse omaa saunaa, niin voisin ihan hyvin vaikka vuokrata sen.
      "Kids, don't listen to uncle Solver unless you want your parents to spank you." - Solver

Comment

• Miten niin nukkumassa?
        This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand

Comment

• Hmh. Unettomuutta
          You make my life and times
          A book of bluesy Saturdays

Comment

• Kassi, tuolla sinun budjetilla saisit ihan mukavan paketin Verkkokauppa.com'ista.

AMD Athlon XP 2000+
            Epox 8K9A-emolevy
            Verkkokauppa.com memory 512MB DDR 333MHz
            IBM Deskstar 180GXP 120GB
            Club-3D Radeon 9000 Pro 128MB DDR DVI+TV-ulostulo
            Creative Sound Blaster Live! 5.1 Digital
            Codegen Leo Series ATX-6066-C9 (350W) (tämä esimerkki kotelo on kuvassa vasemmalla)
            Delta SCART-adapteri
            Chyn S-Video 5.0 m-kaapeli

Sisältää tietokoneen asennuksen ilman ohjelmien tai käyttöjärjestelmän asennusta.

Hinta ilman rahtia: 822.20 € (sis. ALV)

Microsoft Windows XP Fin Professional Edition OEM +167 €

Eli ihan näpsäkkä kokoonpano tuon Windows XP:n ja Linuxin kanssa, jos minulta kysytään.

Joka tapauksessa, sinun ei missään nimessä kannata asentaa Windows 98:a uudelle koneellesi, sillä sopivaa WDM-ajuritukea ei löydy niille uudemmille laitteille joille löytyy vain WDM-ajurit, eikä vanhempia VxD-ajureita. Muutenkin Win 98:n ajurituki tulee kuolemaan pian uudemmille laitteille.
            "Kids, don't listen to uncle Solver unless you want your parents to spank you." - Solver

Comment

• Mikä muuten on "A steap ahead in space strategy"?

http://artists.mp3s.com/artist_song/1424/1424259.html - A Hard n-Neat Joy unideprovoituneessa tilassa on kovaa kamaa
              This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand

Comment

• Se viittaa siihen että yritämme kehittää vuoropohjaista avaruusstrategiapelikonseptia eteenpäin, sillä muuten koko kehitys olisi turhaa, jollei konseptia kehitettäisi meidänkin puolesta vähän eteenpäin. Kyseessä on yksi Sid Meierin mielipide (liittyy siihen että miksi tulisi kehittää uusi versio Civ:istä [Civ III], jollei pelikonseptia paranna). Eli kehitämme myös samalla koko konseptia.

Muista toki että pelaaja haluaa uudelta peliltä aina jotain uutta, eikä mitään halpoja uusiokäytettyjä ideoita. Minusta esim. GW:n teknologiamalli ja Vultur'in säämallinnus ovat kaksi hyvää esimerkkiä konseptin kehityksestä.

Comment

• "Näytönohjain:
                  Ati Radeon 9000 Pro 64 Mt DDR AGP TV-OUT DVI "

Melko huono näytönohjain. Eikä nopeus nouse minnekkään vaikka ostaisit saman 128Mt muistilla... Jos tuo nyt on sitten älyttömän halpa ja ei mitään väliä näytönohjaimella, niin sitten hyvä ostos muuten ei välttämättä

Tuo 9000 on hitaampi kuin 8500...
                  Olikos 9100 = päivitetty 8500?

Comment

• Nyt tämä herra menee nukkumaan ja jatkaa asiallista keskustelua "huomenna."

Comment

• Niin, mutta mitä tuossa sanassa "step" oikein tekee a-kirjain? Tämä oli kysymykseni varsinainen tarkoitus...

Ja tinyp3nis, minä ostin itse Radeon 7000:n ja se on riittävän hyvä... siihen mitä minä sillä teen. Eli lähinnä pelaan Half-lifeä, ainakin tähän asti.
                      Last edited by Ari Rahikkala; February 2, 2003, 23:49.

Comment

• Originally posted by tinyp3nis
                        "Näytönohjain:
                        Ati Radeon 9000 Pro 64 Mt DDR AGP TV-OUT DVI "

Melko huono näytönohjain. Eikä nopeus nouse minnekkään vaikka ostaisit saman 128Mt muistilla... Jos tuo nyt on sitten älyttömän halpa ja ei mitään väliä näytönohjaimella, niin sitten hyvä ostos muuten ei välttämättä

Tuo 9000 on hitaampi kuin 8500...
                        Olikos 9100 = päivitetty 8500?
                        No joo, olen kyllä pohtinut että jos tilaisin jonkun kortin erikseen toisesta kaupasta, mutta silloin vaihtoehdot rajoittuvat pitkälti jonkin sortin GeForce neloseen, onko sellainen 64 Mt:n muistilla sitten yhtään parempi?
                        Cake and grief counseling will be available at the conclusion of the test. Thank you for helping us help you help us all!

Comment

• Originally posted by Rasbelin
                          Kassi, tuolla sinun budjetilla saisit ihan mukavan paketin Verkkokauppa.com'ista.

ilman rahtia: 822.20 € (sis. ALV)
                          Mutta tässähän siis ei ole sitä tulostinta joka laskettiin tuohon aikaisempaan kahdeksaansataan euroon mukaan, sinänsä kuulostaa kyllä ihan lupaavalta. Varsinkin tuo 120 Gt:n kiintolevy

Ja verkkokauppa.comista voisi tosiaan hommata sen em. GeForce 4:n siihen sen Radeonin tilalle.

Comment

• Originally posted by Ari Rahikkala
                            Niin, mutta mitä tuossa sanassa "step" oikein tekee a-kirjain? Tämä oli kysymykseni varsinainen tarkoitus...

Ja tinyp3nis, minä ostin itse Radeon 7000:n ja se on riittävän hyvä... siihen mitä minä sillä teen. Eli lähinnä pelaan Half-lifeä, ainakin tähän asti.
                            Joo eiköhän toi oo turhan hyvä näyttis countteriin, voodoo1 riittäisi aivan hyvin. Tosiaan myös 286 on riittävän hyvä kone johonkin, mitä joku tekee, aivan totta tämäkin. Mitä me tästä opimme?

Comment

• Originally posted by Kassiopeia

No joo, olen kyllä pohtinut että jos tilaisin jonkun kortin erikseen toisesta kaupasta, mutta silloin vaihtoehdot rajoittuvat pitkälti jonkin sortin GeForce neloseen, onko sellainen 64 Mt:n muistilla sitten yhtään parempi?
                              Nojoo hmmm. Katsoin http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/ , että melko halpa näytönohjain tuo 9000 on. Tosiaan suurin juttu mikä mulla tota 9000 vastaan on se, että 8500 todellakin oli nopeampi kuin tuo . Jos meinaat oikeasti ostaa gf4 tuon sijaan, niin gf4 titanium on _kalliimpi_ ja nopeampi kuin radeon 9000 (ti 4200 on 64 megasena), gf4mx taasen on hitaampi ja halvempi kuin titanium, saattaa jopa olla hitaampi kuin radeon 9000... en mene sanomaan siitä mitään. Niin ei sillä teholla tee mitään jos ei sitä käytä...

Comment

• Originally posted by Kassiopeia

Varsinkin tuo 120 Gt:n kiintolevy
                                Mahtuu siihen ainakin "vähän" animea.
                                Ja verkkokauppa.comista voisi tosiaan hommata sen em. GeForce 4:n siihen sen Radeonin tilalle.
                                Eih, eih, eih... siis tuossa minun kokoonpanossa oli ihan toinen kortti, joten älä nyt vielä vaihda. Tässä on Club-3D Radeon 9000 Pro 128 Mb DDR DVI TV-ulostulo, eli siinä on Radeon 9000 Pro GPU ja 128 Mb muistia, joten se on selvästi parempi. Tuo kortti on hintalaatusuhteeltaan hyvä.

Tiny,

jos Kassi hankkisi kovaan 3D-pelaamiseen kortin, niin silloin esim. joku Radeon 9500 tai Radeon 9700 pohjainen kortti olisi se oikea valinta, mutta nyt on kyse halvasta ratkaisusta, joten jostain täytyy säästää ja muista toki mikä Kassin oikea tarve DX9-tuelle on. Eli esim. Radeon 9000 Pro on ihan hyvä valinta.

Comment

Working...
                                X