100 Mb/s?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suomithreadi XIX: Aperäruiske
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand
-
Huh, selvisin viikonlopusta tampereella
Muutama sananen Semaforista - muuten ihan riivatun kamala paikka, mutta olut on halpaa! (ja usein juuri se on pääasia).
Ja kaikki syömään Chenin keittiöön - uskomattoman hyvää, uskomattoman halvalla! Nam!I'm not a complete idiot: some parts are still missing.
Comment
-
Originally posted by aaglo
Muutama sananen Semaforista - muuten ihan riivatun kamala paikka, mutta olut on halpaa! (ja usein juuri se on pääasia).
No, Semafori ei nyt ole ihan Tampereen paras paikka. Ehkä halpa, mutta mene ennemmin O'Connels'iin Rautatienkadulle."Kids, don't listen to uncle Solver unless you want your parents to spank you." - Solver
Comment
-
Tuli muuten tuosta nettiyhteydestä mieleen että Tampereella on yksityisellä huonot mahdollisuudet saada hyvä ja nopea laajakaistayhteys.
Vaihtoehdot:
1. Soon Communications - ADSL, kaapeli, WLAN, HPNA-ADSL
- Kiinteä IP-numero saatavilla lisämaksusta (ADSL ja WLAN), mutta kaikkien palvelimien pito on kiellettyä.
- Kyseinalainen uusi omistaja.
2. Sonera - ADSL, HPNA-ADSL
- Kiinteä IP-numero saatavilla Sonera Kiinteistöliittymään, mutta palvelimien pito kiellettyä.
- Hyvä palvelu, mutta palvelimen pito ei onnistu.
Toisaalta tuli eilen katsottua että minun kannattaisi muuttaa kesämökille sillä voisin saada sinne 4/4 Mbps SDSL-yhteyden SurfNetiltä hyvään hintaan, kiinteällä IP-numerolla ja oikeus pyörittää ei-kaupallisia palvelimia. Ainoa ongelma olisi tuo muu oleskelu siellä mökillä.
Onneksi keksin jo aika toimivan ratkaisun. Yrityksen perustaminen, sille yritysliittymissä on enemmän valinnan varaa, nopeampia yhteyksiä sekä palvelimen pitoa ei ole rajoitettu. Myöskin kiinteä IP-numero on vakiotavaraa.
Täytyy kyllä sanoa että yksityisasiakkaita aliarvioidaan."Kids, don't listen to uncle Solver unless you want your parents to spank you." - Solver
Comment
-
No, Tampereella Soon lähes tyrkyttää Taloliittymää, mutta se mikä tekee sitä mädän on nopeus: 512/128 kbps jaetaan kaikille tilaajille. Itse jaan Sonera Kiinteistöliittymän vain itseni kanssa, joten minulla on aina saatavilla tuo 1/512(?) Mbps. Se mikä minua kenkuttaa on että ainoastaan SurfNet ja NetSonic ovat ymmärtäneet että myös tavalliset kuluttajat saattavat haluta pystyttää pienen palvelimen tai hankkia tavallista nopeamman yhteyden. Mutta tuo vaatisi muuton Uudellemaalle."Kids, don't listen to uncle Solver unless you want your parents to spank you." - Solver
Comment
-
Itse asiassa Soneralla on kyllä Open-yhteystyyppi jolla saa staattisen IP:n ja vain kaksi porttia (80 (http) ja 443 (http-ssl)) on suljettu. Muistaakseni yhteystyypin vaihto á 50 ekeä, open 5 eetä kuussa tavallisen hinnan päälle. Web-serverointihan nyt ei oikein kannatakaan tuolla ADSL:llä muutenkaan (tai jos kannattaa, niin vain niin pienimuotoisena että dyndns-tili ja ylemmän portin käyttäminen riittävät niille vähille käyjille). Pakko sanoa että teki yhdessä vaiheessa mieli itse asiassa hankkia tuo Open, ihan vain jotta saisi pitää sähköpostiserveriä kotonaan, mutta sitten muistin etten pidä konettani muutenkaan päällä kuin keskimäärin 80% viikosta, joten päätin että ehkä olisikin parempi jättää sekin homma koululle.This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand
Comment
-
Ai. No perskeles.This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand
Comment
-
Originally posted by aaglo
Maailma on näköjään pieni. Semaforissa meinaan itsekin pyörähtelin lauantai-myöhäisillastaYou make my life and times
A book of bluesy Saturdays
Comment
-
You haven't seen me, roight?"In some of its more lunatic aspects, political correctness is merely ridiculous. But in the thinking behind it, there is something more sinister which is shown by the fact that already there are certain areas and topics where freedom of speech, in the sense of the right to open and frank discussion, is being gradually but significantly eroded." -- Judge Neil Denison
Comment
-
Originally posted by Anodyne
Maailma on näköjään pieni. Semaforissa meinaan itsekin pyörähtelin lauantai-myöhäisillasta
Olin liikkeellä (huom. Tässä kohtaa teidän tulee olla kateellisia) Neljän naisen kanssa...I'm not a complete idiot: some parts are still missing.
Comment
Comment