Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suomithradi XIII: Suomithreadin rippituoli

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Öhh... en minä sitä tarkoittanut vaan tuota sinun location-kenttääsi. Katsos, kyllä minäkin huomasin yhdessä vaiheessa että olen Connorkimbron veli, mutta en minä siitä niin kovin hirveästi toitottanut.
    Eh joo. Se on insidejuttu (sen huonomman sortin). MWIA sanoi minulle chatissa hänelle Adamsia lainattuani: "Kass, I am your father." Sitten hän laittoi L-fieldiinsä tekstin: "...and Kassiopeia's Father". Vaihtoehtoja ei minulla paljoa ollut.

O U T C A S T (se peli) roxxor!
    Last edited by Kassiopeia; August 20, 2002, 10:49.
    Cake and grief counseling will be available at the conclusion of the test. Thank you for helping us help you help us all!

Comment

• Ai niinjoo. Sain enkun kurssin itsenäiseksi. Perjantaisin kahdeksasta kahteentoista -> luksus. Helvettiläinen (TM), lukio alkaa vaikuttaa ihan mielekkäältä paikalta.

Lukio ja yläaste samassa rakennuksessa mutta eri kerroksissa. ei hetkinen. * puistelee päätään*
      Niin se on. Tietysti, jos olisivat samassa kerroksessa niin siitäpä vasta soppa syntyisi. Tämä on sinänsä kätevä, kah kun kuviksen ja musiikin luokat, ruokala ja liikuntasali ovat molemmilla laitoksilla samat. Molemmilla on myös (muistaakseni) jonkin verran joskus samoja opettajia. Kansliatkin ovat samassa huoneessa.
      Cake and grief counseling will be available at the conclusion of the test. Thank you for helping us help you help us all!

Comment

• * kuuntelee CMX:n kappaletta Saatana takaperin... ja uskoo kuulevansa piilotettuja viestejä *
        This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand

Comment

• Ei helevettiläinen (TM, jonka muuten satun omistamaan minä). Kuunnelkaa nyt te, onko tässä mitään kummallista vai ei: http://62.71.140.124:8080/cmx%20-%20...20reversed.ogg
          Last edited by Ari Rahikkala; August 20, 2002, 16:06.
          This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand

Comment

• Scheisse. Uskallanko edes imuroida? Käännetyissä kappaleissa on aina jotain hirmu pelottavaa.

Se helvettiläisen (TM) on kyllä sinun myös.

Comment

• Imuroihan nyt vain, ei se pure. Se saattaa kylläkin kutsua paikalle jotain joka puree, mutta se on jo henkisemmällä puolella joten ei ole minun asia .

Comment

• Kertosäkeessä ainakin on aivan selvästi jotain... "väkivaltaa" ... "sinä viet häntä"... ehkä jotain kirouksista...

Comment

• Iiks. Mies parkuu. Kuulostaa ihan jonkun shamaanin hoilotukselta. Noista naisten huudoista nyt mainitsemattakaan.

/me kohauttaa olkapäitään, avaa kappaleen jossain audiotiedostojen editointiohjelmassa ja kuuntelee sitä mieluummin oikein päin.

Miten hymiö muuten pitäisi asetella oikeaoppisesti lauseeseen? Kuten minä, eli pisteen jälkeen, vai kuten sinä, ennen pistettä? Minusta se kyllä kuuluisi siihen lauseen jälkeen, koska minusta hymiö ei voi olla integroitu suomen kielen lauseen osa vaan ylimääräinen tunnetilaa ja syvempää merkitystä ilmaiseva symboli.

Comment

• Ota huomioon että koska kuulen kappaleen 1. kerran, en edes tiedä mikä hemmetti noista osioista on kertosäkeistö. Muutenkin kuuntelen musiikkia yleensä muuta tehdessäni, en keskity siihen (paitsi jos kyseessä on phenomenaalisen hieno kappale).

Comment

• No, avaahan se vaan jollain audionkäsittelyohjelmalla. Saa kappaleen noukkia myös osoitteesta http://62.71.140.124:8080/cmx%20-%20saatana.ogg jos ei audionkäsittelyohjelmalla käsittely onnistu.

Siitä että mihin kohtaan hymiöt pitäisi tunkea... tietääkseni minkäänlaista todellista yleismaailmallista käytäntöä ei ole olemassakaan, tai jos on niin kukaan ei ole kertonut siitä minulle. Mutta itse laitan hymiöt ennen pistettä nimenomaan siksi että tunne kuuluu lauseeseen sen sisäisenä osana, ei vain jälkikäteen (itse asiassa katkon jälkeen) lisätty vihje siitä miten virke tulisi ymmärtää. Sillä, että mihin se kuuluu kielellisesti, ei ole merkitystä - aivan yhtä paljonhan se rikkoo kielioppia molemmissa tapauksissa. (ja itse asiassa se ei riko kielioppia lainkaan - eihän kielioppi välitä paskaakaan siitä, onko tekstin välissä kukkia vai mörköjä vai whatnot)

Sanoisin, että hymiön vaikutusalue saattaa joissain erikoistapauksissa myös riippua hyvinkin paljon siitä kummalle puolelle pistettä se on laitettu. Esim. kappaleiden lopussa: Ennen pistettä se on sidottu yhteen lauseeseen, pisteen jälkeen se on sidottu koko kappaleeseen. Jos taas hymiö on omassa kappaleessaan jossa ei ole muuta tekstiä, se luultavasti tarkoittaa sitä että edellisessä kappaleessa oli jokin piilotettu sukkeluus, jonka suuntaan hymiö vihjaa (ja näin helpottaa sen löytämistä). Tätä kylläkin käytetään harvoin.

Tärkein pointti kuitenkin on se, että hymiö on voimakkaasti sidoksissa virkkeeseensä. Siksipä on paras käyttää merkintätapaa jossa tämä sidos näkyy.

Comment

• Niin. Tuo edellisen viestini ensimmäinen kappale on hyvä esimerkki; ilman tuota - naamaketta olisi koko kappaleen tunnusmerkki, kun taas nyt ne erottelevat kappaleen kahteen virkkeeseen.

Toisaalta, esim. lauseiden ja kappaleiden editointi ja käsittely ohjelmassa/käyttöliittymässä joka ei tue hymiöitä voisi olla minun metodillani helpompaa.

Ehkä helpoimpaa olisi lopettaa hymiöiden käyttö täysin.

Lisäajatus: milloin ruvetaan äidinkielenopettajilta kysymään, mihin paikkaan lausetta hymiö pitäisi laittaa YO-aineessa?

Hm. Tuon ftp-numerosarjan voisin imuroida kappaleen myös FTP-clientillä.

Mutta nyt on mentävä nukkumaan. Jos nukkuu alle kuusi tuntia, mörökölli tai vakava sairaus vie.

Comment

• kassipoika ja salamamies jutteli(zdpämmäs) taas.
                          tämähän on niin kuin vanhoina hyvinä aikoina.

kohta muuten pitäs saaha uus threadi. (totesimpa vaan)
                          niin ja kustom avataar rajakin lähestyy, ja ei minkään laista idea avataariksi.

Originally posted by Kassiopeia
                          Scheisse. Uskallanko edes imuroida? Käännetyissä kappaleissa on aina jotain hirmu pelottavaa.
                          niinpä

Se helvettiläisen (TM) on kyllä sinun myös.
                          no okei HelE vettiläinen on sitte minun

empä oo ennen nähäny tuota nauris kymysystä nuin.
                          voisko nauris olla vähän niinku piste kymysys ja huuto merkkien tavoin?

saatta..... ööö... euron () mieheen jos laitatta nauriksia YO-aineeseen.

ja ei ku takasin nukkuun
                          My Words Are Backed With Bad Attitude And VETERAN KNIGHTS!

Comment

• Olen selkeästi lähes päässyt apoaddiktiostani hankittuani uuden.
                            Ei ole moneen päivään ollut mitään tarvetta postata.

Ja heti kun on hetken poissa niin täällä on puhuttu taas liinuksia ja muuta bittiä.
                            Helvettiläinen sentään, lopetetaan sitten se kirosanojen omiminen perskeles. Ne ovat koko kansan yhteistä omaisuutta.
                            "In some of its more lunatic aspects, political correctness is merely ridiculous. But in the thinking behind it, there is something more sinister which is shown by the fact that already there are certain areas and topics where freedom of speech, in the sense of the right to open and frank discussion, is being gradually but significantly eroded." -- Judge Neil Denison

Comment

• Oikeastaan tarkoitukseni oli pitää "ei helevettiläinen" ja "helevettiläinen" itselläni ja jättää muut kirosanat muille. Mutta koska olen rauhanomainen ihminen, niin kunnioittakaamme viisasta Ignorancea ja jättäkäämme kieli koko kansan omaisuudeksi.

Comment

• "Tulevaisuutesi on mennyttä" - sanoi aaglo eilen illalla yhdelle olut-pullolle
                                I'm not a complete idiot: some parts are still missing.

Comment

Working...
                                X