Stefu, tehdäänpä sopimus. Sinä parannat asennettasi irkkiä kohtaan, minä aktiivisuuttani Suomithreadissa. Käykö?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suomithreadi XXIX: Paha, paha maailma
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand
-
Originally posted by Kristalli
Niin, Stefu irkkiin kuin olisi jo.
Tosi tarina:
Mulla oli työkoneellani mIRC. (Olin joskus #suomi kanavallakin)
No unohdin koneen ja mIRC:n päälle yhdeksi viiikonlopuksi. Maanantaina tullessani töihin virus skannerini varoitti troijalaisesta takaportista koneellani. Ohjeiden mukaan irrotin koneen verkosta jasiivosin viruksen pois ja uudelleen skannasin koneeni. Kun mitään eilöytynyt laitoin koneenilopulta takaisin verkkoon.
No mitä en ollut tajunnut oli se että vahinko oli jo tapahtunut.
takaportin kautta oli koneelleni asennettu toinenkin ohejlma, jota virusskannerit eivät löytäneet, joka teki koneestani massaspämmittäjän.
Luojan kiitos tarkoille palomuureille meidän rajalla, jotka sallivat postaukset vain tietyistä paikoista (ei työkoneeltani) ettei koneeni tullut mailmalle suuremmin massaspämmerin maineeseen. (Mutta kone kerkisi olla vuorokauden kiinni verkossa virussiivoukseni jälkeen ennenkuin sain ATK-keskukseltamme tiedon tilanteestani.)
Ainut mikä enää tässä tilanteessa auttoi oli koneeni formatointi.
(Ja arvatkaa olisiko minulla ollut parempaa tekemistä niille kahdelle työpäivälle?)
Joten IRC:n käyttö on jatkossa osaltani kyllä rauhallisempaa.
Ja tämä on sitten tosi tarina...
Mitä siis opimme => STEFU älä mee IRC:iin
Comment
-
Jeje2: Ei ongelma ole irkki itse vaan mIRC. Käyttäkää nyt ihmiset järkeänne ja valitkaa sellainen clientti jolla ei ole historiallista mainetta hajota turvallisuusasioissa. Siis mIRC ja *****X ainakin ovat ulkopuolella. Tutkipa huviksesi sivua http://www.irchelp.org/irchelp/rfc . Ei ole monimutkainen protokolla, eikä pitäisi olla mahdotonta toteuttaa turvallisella tavalla. Ei sillä että minäkään luottaisin täydellisesti vaikkapa irssiin mutta ei se tähän asti ole vihoitellut. Sitäpaitsi irssiä on mukava käyttää
.
This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand
Comment
-
Niinpä, tuo mIRC oli aika huono esimerkki, sitä ei todellakaan tueta. Ja jos tuetaan niin saa ne portit suljettua... Tästä hyvänä esimerkkinä tämä juuri riehunut virus jonka mIRC vastaanotti ja aiheutti koko paskan kaatumisen, mutta mä vaan hymyilin yrityksille. Ai niin, tuonkin ois saanu estettyä."Miksi ostaa koko lehmä, kun maitoa saa tölkeissä." - Birger Grönholm, fysiikanopettajani lukiossa
"Why buy a whole cow, when milk comes in jars." - Birger Grönholm, my physics teacher at 11th grade
Comment
-
Jeje2,
seuraisit kuule StP/CGN IRC:n tiedotusta vähän paremmin.Voit syyttää itseäsi jos käytät epäturvallista asiakasohjelmaa.
StP/GCN IRC: Security Advisory for mIRC"Kids, don't listen to uncle Solver unless you want your parents to spank you." - Solver
Comment
-
Tyhmästä päästä saa koko kroppa kärsiä - olen aikanani oppinut.
Nyt opin mIRC:n epäluotettavuuden ja samalla meni luottamus paikallisiin IRC clientteihin.
Nyt käytän työpainakan UNIX koneiden perus teksti IRC:ä. Unix:iin otan yhteyden SSH:n avulla.
Tuon heikkous on vaan se että on hankalla olla useammalla kanavalla samaan aikaan -> joten olen vain yhdellä känänvalla enää.
=> mua älkää enää kanavalle odotttako
Comment
-
siis jumankavita.
ei yksi paska klientti saa pilata koko irkin mainetta. kaikki, jotka ovat käyttäneet mirciä aktiivisesti ja mainostaneet sitä muillekin, tuntekoot SUUREN PISTON SYDÄMESSÄÄN ja menevät viikoksi vaatekaappiinsa eläen pelkällä sokerisuolaliuoksella itkemään ja miettimään mitä ovat saaneet aikaan. teiän vika
:p:p:p|__Hakkapeliitta/Jeki__|:p:p:p
You wanna see me spank my monkey?
I'll shake your hand later, I have an...itch.
Comment
-
No joo joo, voin mennä irssiin nyt kun olen sen tänne YOn kansioon ladannut. Kertokaa vaan mille kanavalle ja milloin."Spirit merges with matter to sanctify the universe. Matter transcends to return to spirit. The interchangeability of matter and spirit means the starlit magic of the outermost life of our universe becomes the soul-light magic of the innermost life of our self." - Dennis Kucinich, candidate for the U. S. presidency
"That’s the future of the Democratic Party: providing Republicans with a number of cute (but not that bright) comfort women." - Adam Yoshida, Canada's gift to the world
Comment
-
Hakkis, älä anna huonoja ohjeita tai saat vitsaa.
"Kids, don't listen to uncle Solver unless you want your parents to spank you." - Solver
Comment
Comment