Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lisa, national Bestselling Author The Shearin Group, Tilbage til basics med pen & papir

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lisa, national Bestselling Author The Shearin Group, Tilbage til basics med pen & papir

    Ikke længe efter jeg begynde at skrive en ny bog, komme jeg altid ned med en rasende tilfælde af "Første Draftitis." Mens de fleste forfattere elsker opdagelsen af det første udkast, lad os bare sige, at det ikke er min favorit del af processen. Jeg ønsker blot at få historien så tæt på hvor jeg ønsker det som muligt, så sjovt del starter for mig. Jeg er en redaktør i min dag job, så der intet er jeg gerne mere end rive mit håndskrifter fra hinanden, kastede nogle dele ud, flytte ting rundt, forme historien, at opdage cool plot forbindelser, og derefter sætte det tilbage sammen, dekoration, polering — der har når bogen virkelig kommer til liv for mig. Må ikke få mig forkert, en masse gode ting kommer ud af disse første udkast, men for det meste, jeg nødt til at udholde første udkast at komme til de ting, jeg virkelig nyder. Jeg kan godt lide fastsættelse ting, og jeg kan ikke lave hvad jeg ikke har skrevet.

    Når jeg skriver et første udkast, vil ikke jeg sidde fast bare én gang. Jeg vil slå en mudret hul hver par kapitler. Hvis du er i en bil sidder fast i mudderet, den eneste ting gunning motoren får du er en stor, mudrede rod – og dybere i hullet. Den måde at komme ud er langsomme og nemme; Hvis du kan få trækkraft, kan du komme ud. Det samme er tilfældet med skrivning. Tvinge dig selv til pistol din motor og skubbe din vej gennem problemet kommer ikke til at gøre det gå væk. Det vil bare gøre problemet – og din angst – værre. Pen og papir give altid mig den kreative trækkraft jeg nødt til at komme i gang igen. Når du er brydning med din egen håndskrift og går i stå, jeg varmt anbefale at skrive gammeldags måde-pen og papir. Det er, hvordan jeg plejede at skrive før computere. Uden min computer har jeg ikke adgang til mine noter. Ingen noter betyder ingen sidetracking, ingen forvirrende kernefortælling med ting jeg tror, jeg måske nødt til at medtage.

    Skrive almindelig skrift i hånden også holder mig fokuseret på den scene, jeg skriver, som hjælper med at fordybe mig i historien, så jeg kan få ærlige, ægte dialog og grave dybere ind i historien i stedet for at skimme overfladen af forsøger at passe ind i alt, hvad mine noter siger jeg skal. Har ingen bemærkninger til henvise til gør det også sværere at lægge ord i min tegn munden (som er en stor no-no). Det gør mig lukke op, se og lytte. Og når jeg lytter virkelig, jeg befinder mig i forfatterens "sweet spot" – hvor jeg ikke skriver dialog, jeg aflytning. Jeg er inde i historien, med rigtige mennesker, ikke tegn. Jeg er i et magisk sted — det sted, hvor du ønsker dine læsere til at være.

  • #2
    I want to note for all moderators who do not know Danish that this appears to be a real post about the author's writing process, judging from Google Translate...


    Jeg ønsker at bemærke for alle moderatorer, der ikke kender dansk at dette synes at være en reel indlæg om forfatterens skriveprocessen, at dømme ud fra Google Translate ...
    AC2- the most active SMAC(X) community on the web.
    JKStudio - Masks and other Art

    No pasarán

    Comment


    • #3
      Mind you, I'm being polite about how I put that, just in case...
      AC2- the most active SMAC(X) community on the web.
      JKStudio - Masks and other Art

      No pasarán

      Comment


      • #4
        Why did all the Danes leave? Where is Winston? When you need the translator , perhaps a fake Dane like Nikolai could assist?
        Socrates: "Good is That at which all things aim, If one knows what the good is, one will always do what is good." Brian: "Romanes eunt domus"
        GW 2013: "and juistin bieber is gay with me and we have 10 kids we live in u.s.a in the white house with obama"

        Comment


        • #5
          Originally posted by OneFootInTheGrave View Post
          a fake Dane like Nikolai
          To us, it is the BEAST.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Buster's Uncle View Post
            I want to note for all moderators who do not know Danish that this appears to be a real post about the author's writing process, judging from Google Translate...


            Jeg ønsker at bemærke for alle moderatorer, der ikke kender dansk at dette synes at være en reel indlæg om forfatterens skriveprocessen, at dømme ud fra Google Translate ...
            I'm still tempted to toast it...
            Keep on Civin'
            RIP rah, Tony Bogey & Baron O

            Comment


            • #7
              Danish has a quality similar to Dutch, that when you look at enough of it, once you get used to the spelling style, it starts looking almost like someone faking it in English, like the subtitles at the beginning of Holy Grail...

              -With grammar no worse that sentence, too...

              Originally posted by Ming View Post
              I'm still tempted to toast it...
              Me too. Probably inept spam, but I don't want the blood of innocents on my hands, and would prefer to wait and see if it does anything else. Of course I can't tell you what to do.
              AC2- the most active SMAC(X) community on the web.
              JKStudio - Masks and other Art

              No pasarán

              Comment


              • #8
                Originally posted by Buster's Uncle View Post
                Danish has a quality similar to Dutch,
                Despite this, I've never had to deal with hard coded Danish subtitles.

                For that, the Danes are okay in my book.
                To us, it is the BEAST.

                Comment


                • #9
                  Bork bork bork, *****es.
                  1011 1100
                  Pyrebound--a free online serial fantasy novel

                  Comment


                  • #10
                    Oh, this is spam. If you google the username, this entity has joined a dozen or so forums within the past week and has always posted a single thread, with a nearly identical thread title, with very similar content.
                    Last edited by Lorizael; May 12, 2014, 10:16.
                    Click here if you're having trouble sleeping.
                    "We confess our little faults to persuade people that we have no large ones." - François de La Rochefoucauld

                    Comment


                    • #11
                      forum sleuthing
                      To us, it is the BEAST.

                      Comment


                      • #12
                        -But is it the sort of spam that needs stepping on? We actually have a Dane or two... Do we want to be boring about posting in other languages, or let natural forces take care of it? The owner would accommodate Danes if there was demand, I'm sure...
                        AC2- the most active SMAC(X) community on the web.
                        JKStudio - Masks and other Art

                        No pasarán

                        Comment


                        • #13
                          The owner is a goddamned whore who will sell out to the highest bidder!!!!!!
                          To us, it is the BEAST.

                          Comment


                          • #14
                            The owner is irritatingly principled, is what he is. Very stubbornly refuses some pragmatic advice - and good for him. He has to do things his way.
                            AC2- the most active SMAC(X) community on the web.
                            JKStudio - Masks and other Art

                            No pasarán

                            Comment


                            • #15
                              The content of the above post appears to the the content of this blog entry but written in Danish. I know this because the bot links to the blog post on another forum with the exact same post. skrivning gets the hyperlink.
                              Click here if you're having trouble sleeping.
                              "We confess our little faults to persuade people that we have no large ones." - François de La Rochefoucauld

                              Comment

                              Working...
                              X