Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suomithreadi XIV: Hah hah haa, Sheikki Ali Kassi

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• LightEning, itsekin kun olin laittanut tuon avatarin ylös ja katsoin sitä postini vieressä niin... iik. Ja minulle tuo avatar edustaa melkein itse paholaista, kun olen nähnyt Neon Genesis Evangelionin ja todistanut miten äärimmäisen pirullinen ihminen Gendo Ikari oikein on. Ja Ikari on myös aivan tajuttoman cool. Vaikka hänen naamansa peittyisi puoleksi päälle lentävästä verestä, hänen ilmeensä ei värähtäisi senttiäkään. Ja se ei ole sellaista tunteetonta ilmeettömyyttä vaan puhtaan saatanallista ilmeettömyyttä.
    Cake and grief counseling will be available at the conclusion of the test. Thank you for helping us help you help us all!

Comment

• Helvetti. Tässähän tekee kohta melkein mieli alkaa etsimään mistä voisi hankkia tuon NGE:n jaksoja
      This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand

Comment

• Tuo on jotenkin tarttuvaa, tuo avatarin henki, sielu, 'Seele'. Tulee sellainen olo että pitää olla vähän paskiainen itsekin että ansaitsee käyttää sitä...

NGE on saattanut tehdä minusta lopullisesti humanistin.

Tai on tieteellä edelleen suuri merkitys minulle mutta en tunne samanlaista tarvetta opiskella sitä, toisin kuin vaikka filosofian tai psykologian kohdalla.
        Cake and grief counseling will be available at the conclusion of the test. Thank you for helping us help you help us all!

Comment

• SAATANAN KASSI!
          This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand

Comment

• Oy gevalt! Älä väitä että avatarini synnytti (ainakaan suoraan) noin vahvan emotionaalisen reaktion? Vai onko se pelkkä näytelty reaktio jonka tarkoitus on aiheuttaa huvittuneisuutta ja/tai hämmennystä?

Olen mennyt Evan takia aivan ylianalyyttiseksi. Kaikella tuntuu olevan tietty merkityksensä joka vaikuttaa kaikkeen - tämä sääntö tuntuu pätevän Evan todellisuudessa.

Tätäkö on paranoia? Onko tämä kenties jokin paranoian lievempi muoto?

Comment

• (ihan vain sivuhuomautuksena joka ei kuulu tähän keskusteluun: kuunnelkaapa http://artists.mp3s.com/artist_song/815/815067.html ... )

Niin ja Kassi, sinä joka yhä satut olemaan Saatanan Kassi, sinä vain joko et ymmärrä mitä pyysin tai sitten - pahempi tapaus - ymmärsit ja juuri tuon pirullisen sieluninfektiosi takia et aio puhua siitä.

No.

Mikäs siinä.

Minä hankin tietoni itse.

Comment

• Sieluinfektio on oikeastaan juuri se sana jota etsin. Tuon avatarin, tai tarkemmin sanottuna sen edustaman fiktiivisen henkilöhahmon, luonne tuntuu jotenkin sulautuneen minuun.

Ja jos NGE:n jaksojen hankinnasta tietoa haluat niin älä minulta kysy. Katso(i)n sarjan ystäväni luona.

Comment

• Kiitos!

/me kumartaa kohteliaasti ja lähtee sitten etsintämatkalle suureen Verkkoon *

Comment

• Ei. Minusta tilanne alkaa olla huolestuttava kun en pysty katsomaan omaa avatariani silmiin.

Comment

• Minusta tilanne alkaa olla huolestuttava kun ei enää pysty muuta tekemäänkään kuin tuijottamaan orjallisesti toisen avataria...

Comment

• Varoituksen sanoja Evangelionista. Ensimmäiset kolmetoista jaksoa kahdestakymmenestäkuudesta ovat hyvin erilaisia. Niitä voisi hyvällä omallatunnolla kutsua melkein eri sarjoiksi. Osat 1 - 13 ovat välillä melkein kuvottavan perinteistä rymistelymeininkiä, mutta osat on katsottava, koska niissä rakennetaan jonkin verran taustoja ja henkilöhahmoja myöhempiä osia varten.

Osassa 14 alkaa sitten sellainen hiljalleen tahtiaan kiihdyttävä emotionaalinen, filosofinen ja eksistentialistinen sarjatulitus, joka saavuttaa huippunsa jaksoissa 18 - 20 ja viimeisessä kahdessa jaksossa. Loppu on niin erikoinen ja mystinen, että se tehtiin pari vuotta myöhemmin ilmeisesti katsojien painostuksesta uudelleen - uudessa tarinassa kaksi viimeistä jaksoa korvataan elokuvalla End of Evangelion.

Tätä loppua en ole vielä nähnyt. Mutta kuulemani mukaan tuo uusittu loppu on hiukan 'pureskeltu' ja selittelevämpi versio joka jättää vähemmän mielikuvitukselle ja pohdinnalle tilaa.

Muuten olen sitä mieltä että maailmassa, ainakin Japanissa, joissain yliopistoissa Neon Genesis Evangelion on oma kurssinsa. Suomenkin yliopistoissa voisi olla kahden kurssin kokoinen NGE-kurssi - 1. osassa katsotaan NGE ja toisessa analysoidaan se ja keskustellaan siitä.
                        Niin ja ainakin minulle sarjan tunnusmusiikki (aika perinteistä j-poppia) oli lievähkö kulttuurishokki.

Onko sanan 'analysis' monikko (siis englannissa) niinikään 'analysis'?

Comment

• "analyses", jos oikein muistan.

Comment

• Muistat.

Ikari Gendo-sanilla on jonkinlainen aura ympärillään. En kykene enää ajattelemaankaan hymiöiden käyttöä viesteissäni.

Comment

• Enää YKSI lomapäivä... *nyyh* Mä en kestä tätä! Ja sitte tänään iski viel sähkökatkos just ku olin tulossa kotiin irkkaamaan... Kaikki menee siis putkeen. Nih.
                              "Miksi ostaa koko lehmä, kun maitoa saa tölkeissä." - Birger Grönholm, fysiikanopettajani lukiossa

"Why buy a whole cow, when milk comes in jars." - Birger Grönholm, my physics teacher at 11th grade

Comment

• NGE on kyllä erikoinen.
                                Haluaisin kyllä joskus oppia ymmärtämään lopun.

Ja onhan ekassa 13 jaksossa pari ihan kelvollistakkin pikkuhauskaa episodia.

Comment

Working...
                                X