Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suomithreadi VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Minulla on viisi kappaletta, pöydällä käsien ulottuvilla on tässä vaiheessa vain kolme, valitettavasti. "Huippuvirallisessa kirjassa" on Alivaltiosihteerin jäsenten omistuskirjoitus! Vähänkö siistiä!
    Olen muuten kuunnellut Alkkarien musiikkiakin (muuten, alkkarit eivät voi olla missään vaiheessa ruskeat, sillä Alkkarien suojakerroin on yli 150...). Ehh... tiesittekö että Frangén on/oli basisti?
    Cake and grief counseling will be available at the conclusion of the test. Thank you for helping us help you help us all!

Comment

Ja nyt... menen katsomaan ykköstä... see you at 22:05.

Comment

Kahden takana luki "Taas alle satasella saat"
        *TÖÖT*

Väärin! Yhden takana lukee "Taas alle satasella saat", yhden takana "Saat alle satasella taas". Vissi ero!
        Cake and grief counseling will be available at the conclusion of the test. Thank you for helping us help you help us all!

Comment

Jonkun pitää nähtävästi kääntää qbasic Linuxille... tai no, oikeastaan, jos nyt jokin versio tuosta Patesta julkaistaan niin minä luultavasti "pelaan" sen "läpi" lukemalla lähdekoodin, koska on jotakuinkin epätodennäköistä että kukaan itseään tosissaan ottava oikeasti ohjelmointikykyinen ihminen edes tekisi vähäisiä liikkeitä minkään qbasicin näköisenkään suuntaan...

Mehukas: Sittenpä taidan olla lukenut niistä molemmat, en nyt ole varma.
          This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand

Comment

/me hipsii katsomaan Uutisvuotoa ja hakemaan sopivaa nauhaa Dyyniä varten

Mehu saisi kyllä vääntää Pate Viitosen ihan .exe'ksi.

Comment

Mehu saisi kyllä vääntää Pate Viitosen ihan .exe'ksi.
              No kerroppa sitten miten. Itse kulutan liikaa aikaa kirjojen lukuun jotta saattaisin
              vakavasti innostua ohjelmoinnista...

Comment

Ei taida onnistua qbasicilla mitenkään. Kylläkin quickbasic (josta qbasic on vähäistetty versio) saattaisi ehkä onnistua .exeksi kääntämisessä, mutta ei hullukaan lähtisi etsimään quickbasicia vain sen takia että yhden executablen saisi luotua...

Kertokaa muuten nyt joku miksen minä voi lopettaa tämän kappaleen kuuntelemista. Se ei ole erityisen hyvä, se ei ole kovin erikoinen, se ei ole hauska eikä mitään, mutta sitä vain on pakko kuunnella... http://arkonviox.com/mp3/eccosot/Ecc...%20Machine.mp3
                This is Shireroth, and Giant Squid will brutally murder me if I ever remove this link from my signature | In the end it won't be love that saves us, it will be mathematics | So many people have this concept of God the Avenger. I see God as the ultimate sense of humor -- SlowwHand

Comment

Kassi: Kiva että tykkäät. Skrivasin vähän eteenpäin.

Luku 1

"Sinä siis haluat että minä tapan itseni?"
                  "Ei, taas sinä olet käsittänyt väärin. Ekstinktionistinen liike ei vaadi ketään tappamaan itseään, mutta..."
                  "Te haluatte ihmiskunnan kuolevan sukupuuttoon, eikö? Anteeksi nyt vaan, mutta kyllähän tuo vähän itsetuhoiselta kuulostaa."
                  "Tuo nyt taas osoittaa ettet sinä olet kuunnellut. Minua etkä ketään meistä! Liikkeemme korkein päämäärä on kyllä ihmiskunnan sukupuuttoon kuoleminen, mutta kenenkään ei tarvitse kuolla ennen aikojaan. Jos kaikki ihmiset lopettaisivat lisääntymisen, niin lopulta ihmiskuntaa ei enää olisi."
                  "Saattaahan se noinkin olla, mutta mitenkä te sitten aiotte tämän sukupuuton saada aikaan?"
                  "No, kaikki liikkeen jäsenet ovat tietenkin vannoneet valan lisääntymisen lopettamisesta. Mitä sitten te muut teettekin, niin me emme enää kuormita kuolemamme jälkeen maapalloa!"
                  "Mutta kaikki ihmiset eivät tule lopettamaan lisääntymistä, siitä olen varma. Tämä tulee johtamaan lisääntymiskieltoon, eikö näin ole?"
                  "No, enpä usko että siihen asti joudutaan menemään. On kyllä totta että liikkeemme pyrkii ihmiskunnan sukupuuttoon. Kuitenkin, jo sekin että ihmisten määrä maapallolla laskisi huomattavasti antaisi maapallolle tilaisuuden hengittää. Edes liikkeen piirissä ei ole monta jotka uskovat että korkein päämäärä saavutetaan. Muutama fanaatikko on aina, mutta niinhän kaikissa liikkeissä. Ja sitä et voi kieltää että olisi parempi meille kaikille jos planeetallamme olisi vähemmän asukkeja."
                  "Entäs Rossavsky?"
                  "Yksi muutamasta fanaatikosta."
                  "Liikkeenne johtaja, kuitenkin."
                  "Median kruunaama johtaja. Media on aina ollut liikettä vastaan. Rossavskyn kaltaiset kiihkoilijat saavat julkisuutta, koska heitä käyttämällä voidaan tahrata koko liike."
                  "Voihan tuon näinkin nähdä. Silti, on vielä yksi kysymys mihin et ole vastannut. Miksi ihmiskunnan pitäisi kuolla sukupuuttoon?"
                  "Maailma kärsii. Luonto kärsii. Ihminen on maapallon syöpä, joka kasvaa ja levittyy, uhaten tuhota kaiken elämän. Ihminen on irrottanut itsensä lajina luonnosta ja nyt käy sotaa sitä vastaan, sotaa jonka valitettavasti olemme voittamassa. Siksi ihmisen pitää poistaa itsensä maapallolta. Vaihtoehto on, että ihminen tappaa koko maapallon itsensä sivussa. Voimme joko pelastaa maapallon tai tuhota sen - tässä vaiheessa näkisin, että vaihtoehtoja on jäljellä vain nämä."
                  "Jaa jaa. Ei se kuitenkaan todennäköiseltä näytä että liikkeenne saavuttaisi koskaan niin suurta kannatusta, että saisitte jotain aikaan."
                  "Maailma tulee näkemään."

Luku 2

"Vaihtoehtoja ei ole!"

"Maailma kärsii. Luonto kärsii. Entistä enemmän. Päivä päivältä entistä enemmän. Ihmiskunta on maapallon syöpä. Parasiittien heimo joka tuhoaa paratiisin. Ajaudumme kohti tuhoa. Tuhosta tulee pitkä ja tuskallinen. Sen jälkeen maa on taas autio ja tyhjä, eikä edes Jumalan henki liiku vetten päällä."

"Vaihtoehtoja ei ole. On vain yksi mahdollisuus. Ihmiskunnan tulee poistaa itsensä. Meidän tulee lopettaa lisääntyminen. Ei enää yhtään lisää ihmistä! Tämä sukupolvi olkoon viimeinen sukupolvi. Ja jos ei tämä, niin sitä seuraava. Itse olen lisääntymisen lopettamislupauksen tehnyt, ja sen olen myös pitänyt. Liikkeen jäsenet ovat tämän lupauksen myöskin tehneet."

"Tämä ei riitä! Niinkutsuttujen maltillisten mielestä meidän ei tulisi pakottaa ketään lopettamaan lisääntymistä. Mutta vaihtoehtoja ei, edelleenkään, ole. Orjuus ei kuollut ilman pakkovaltaa. Maailman pelastaminen vaatii riuskoja toimenpiteitä. Liike on jo vahva ja sen jäsenmäärä kasvaa. Jos haluamme ihmiskunnan kuolevan sukupuuttoon, on meidän otettava ohjat käsiimme itse."

"En tietenkään halua kenenkään ryhtyvän itse väkivaltaisuuksiin, itseään tai muita kohtaan. Sitä liike ei ole koskaan puoltanut. Mutta mitä tulee lainsäädäntöön, mitä tulee lisääntymisen estämiseen voimakeinoin, vaihtoehtoja ei ole. Liike on ollut kansalaisliike - siitä pitää muodostaa poliittinen liike. Me tulemme olemaan lääke, joka parantaa syöpään."

"Haluan näin ilmoittaa että minä, Vladimir Rossavsky, pyrin maamme johtajaksi. Toivon teidän vankkumattoman tukenne aatteemme viemiseksi loogiseen päätöspisteeseen."

"Sillä, nyt enemmän kuin koskaan, vaihtoehtoja ei ole."

Luku 3

"Sinä siis haluat, että minä tapan itseni?"
                  "Ei. Taas sinä olet käsittänyt väärin.

Kolmas luku tuottaa ongelmia. Nyt pitäisi olla siinä vaiheessa, että maailmassa on jo sukupuuttovaihde päällä - viimeinen sukupolvi, niin sanoaksemme. Neljäs ja viides luku ovat jo hyvin selvillä, mutta tässä tökkii. En vaan keksi miten sen voisi kuvata hyvin! Onko ideoita?
                  "Spirit merges with matter to sanctify the universe. Matter transcends to return to spirit. The interchangeability of matter and spirit means the starlit magic of the outermost life of our universe becomes the soul-light magic of the innermost life of our self." - Dennis Kucinich, candidate for the U. S. presidency
                  "That’s the future of the Democratic Party: providing Republicans with a number of cute (but not that bright) comfort women." - Adam Yoshida, Canada's gift to the world

Comment

En tiedä... pakko vain sanoa että tuo idea on sinänsä mielenkiintoinen idea mutta ei oikein sytytä, VHEMT-seura kun on sen verran tuttu juttu etten löydä jutustasi mitään uutta. Väelle joka ei VHEMT:tiä tunne se saattaa olla jopa kiinnostavakin, mutta en nyt osaa löytää mitään tyylillistä seikkaa joka saisi muutkin kuin asian tuntevat kiinnostumaan. Mikä siis tarkoittaa sitä että liikut heikoilla jäillä.

Comment

• Mitenkäs sattuikin että eräällä toisella foorumilla (ei Muro AFAIK) ilmestyi VHEMT kuvioihin melkein samanaikaisesti. Minulle on uusi tuttavuus... nyt on, öö, olisi hyvä syy kieltäytyä lisääntymiseen johtavasta toiminnasta.

Menin lukemaan Dyyni-kirjat, joten tämän illan osa =
                      Huomasin kyllä että siinä oli aito ornitopteri!

Kuvittelisin, että jos viimeinen sukupolvi on menossa, niin elinkeinoon ja infrastruktuuriin sillä saattaisi olla vaikutuksia. Millään kun ei ole merkitystä. Kouluja lakkautellaan, ensin ala-asteet, sitten yläasteet, lukiot. Joidenkin tuotteiden menekki romahtaa jne. Mahdollisuuksia on.

Comment

• Aivan... ihmetyttää kylläkin vähäsen että mikä sen koko ornitopterijutun ideana nyt siis oikein olikaan. Tai siis oikeastaan ihmetyttää se että minkä takia ne eivät suostu pysymään samankaltaisina, vaan suunnilleen joka paikassa on erilaiset ornitopterit. Onneksi sentään "ornitopteri" on järkyttävän hieno sana ja puhdasta nautintoa lausua jopa suomeksi...

Niin ja muuten Stefu, et ole sattunut kuulemaan että on olemassa sellainenkin asia kuin kerronta? Meinaan vaan että tarinat jotka ovat pelkkää dialogia tahtovat jäädä melkoisen kuiviksi liian helposti...

Comment

• Näytti siltä että Atreideilla (Atreides - sukunimi ja toinen sana jota on mukava lausua ja ennenkaikkea mielenkiintoista taivuttaa) on vain erilaiset topterit kuin Harkonneneilla... joku henkilöhahmo taisi muuten ihmetellä jo parjaamaani Harkonnen-arkkitehtuuria.

Juu ja Laitteella on pointti tuossa... huomaan lukevani vuorosanat jotenkin eri syvyydellä kuin kerrontaosiot, joten pelkästä dialogista voi osa mennä toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos... tai jotain...

Comment

• Minulla on jotenkin sellainen kuva että muistan tuon arkkitehtuurin ihmettelyn kirjoistakin, tai sitten en... Se on siinä jossain tajunnan nurkilla hengailemassa sekin tieto, mutta ei suostu varmistamaan olemassaoloaan. Toisaalta, luultavasti se kohta ei kylläkään olisi ollut elokuvassa ellei sitä olisi ollut kirjassa, mutta... En muista. Siinä on vain jotain tuttua. Ehkä olen nähnyt siitä joskus unta .

Atreidi Atreidit
                            Atreidia Atreideja
                            Atreidin Atreidien
                            Atreidissa Atreideissa
                            Atreidittaan
                            Atreidein

... totta turiset, sen taivuttaminen ON hauskaa!

Comment

• Niin se onkin, varsinkin kun siitä on olemassa varmasti useita muotoja, vrt. perunoiden, perunoitten, perunain.
                              Näkyikös tässä osassa Guerney Halleckia (kirjoitinko edes oikein) ollenkaan? Muisti on heikko, unohdin jo toistamiseen automaattikortin tunnusluvun vaikka ensimmäisen, käytöstä poistetun toisen pankin kortin luvun muistaisin unissanikin.

Comment

• Auh. Minulla lienee gastrisia vaikeuksia. Johtuneeko siitä, että onnistuin tänään nauttimaan RuokaaTM noin kaksi kertaa sen kuin mitä normaalina lauantaipäivänä (yleensä aamiainen jää väliin ja ateriat ovat pienempiä).

Oli pakko ottaa Välkky kiinni; 21 viestiä 1 päivässä, Bägi on selkä...

Comment

Working...
                                X