Announcement

Collapse
No announcement yet.

Unable to load a multiplayer game - :-(

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Unable to load a multiplayer game - :-(

Hello,

I've just try to load a saved multaplayer game because tommorow we continue the game...

And horror! it's impossible to load any saved game! I get that message (in french)

"Scenario introuvable" and then go back to the room.
    (must be somthing like "untraceable scenario " in english...

Plase help me!

Thanks in advance.

Thats strange.
    "

Comment

Realy?

Comment

I managed to recovery a saved game. I'll post my answer in french... So you can use google to translate it :-).

1. Cliquer sur la partie sauvegardée avec le bouton droit de la souris, puis choisir Ouvrir avec...
        2. Ouvrir avec Call to Power
        3. Le jeux se lance et charge la partie sauvegardée.
        4. Sauvegarder la partie
        5. Quitter le jeu
        6 Copier la partie sauvegardée dans le répertoire MP
        7. Lancer le jeu et choisir multi-joueurs
        8. Rejoindre la salle d'attente et créer une nouvelle partie
        9. Là, le bug ne devrait plus apparaître. Il ne faut pas s'inquiéter si vous n'avez pas la même civilisation qu'à l'origine.
        10. Les autres joueurs peuvent rejoindre la partie. Même remarque, Les civilisations ne sont pas les mêmes, mais pas de soucis à avoir.
        11. Lancer le jeu.
        12. Les civilisations reviennent comme normales, la partie peut continuer

Remarque :

Dans mon cas, j'ai 5 PC avec Call to Power. Seulement l'un d'entre eux m'a permis d'ouvrir la partie sauvegardée avec "Ouvrir avec...".

Comment

More than half was "understandable"....... and I guess, that I could "guess" the rest even if I couldn't a word of french.

Welcome to the game!

/Max aka TheBirdMan
          First they ignore you. Then they laugh at you. Then they fight you. Then you win.

Gandhi

Comment

Working...
          X